Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 571 ggr
nadilda
0

Bra flytväst

Jag har letat runt i lite gamla trådar om flytvästar men inte riktigt hittat vad jag sökte. Den flytvästen vi har till vår tjej är för liten så det behövs en ny. Vi har provats hööks, men där hamnar hon i mellan två storlekar så den fungerar inte. Sedan så vet jag att hurttas kan färga av sig på vissa hundar och vår hund är väldigt ljus och drar lätt åt sig färg så den är kanske inte optimal.

Hon måste ha en flytväst med magplatta då hon så fort ett enda obevakat ögonblick ges kastar sig ner i vattnet och måste plockas upp (vi paddlar mycket kanot så där är det lätt att smita i). Tyvärr känns det som om de allra flesta flytvästar med magplatta är fruktansvärt klumpiga vilket är lite dumt då hon gärna simmar mycket.  Har ni några tips?

[Tex]
0

Jag funderar själv på vilken flytväst jag ska köpa.. Tycker Julius K-9 Multifunktionella hundväst ser väldigt smidig ut, men det som är negativt med den är att den är mestadels svart och kanske inte syns så bra därför(?). Men tycker den ser bäst ut då alla andra som sagt verkar väldigt klumpiga. Så jag söker också efter bra tips. :)

VildaVittra
0

Jag har denna på Pipen när jag forspaddlar, det är den som sitter bäst av alla jag provat och den hindrar inte hundens rörelser i vattnat och den håller för att lyftas i. http://www.watski.se/Hundflytvast-Active-115tm

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nadilda
0

Tack för förslagen, de såg bra ut båda två! :-)