Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1608 ggr
padfoot
1

Hund i kabinen med Nextjet?

Hej, tänkte höra om det är någon som åkt med hund i kabinen med Nextjet? Hur noggranna är de med måtten på väskan hunden sitter i?

Jag brukar vanligen flyga med SAS (som har samma måttkrav), men den rutten jag vanligen tar går inte i sommar. Hundens väska överstiger måtten med 1-3 centimeter, vilket aldrig varit ett problem med SAS - väskan har haft gott om utrymme. Väskan är mjuk, i stil med Sherpa-bag. Det är alltså bara ena änden som är hård och som överstiger måtten något, resten är mjuk och kan klämmas ihop.

När jag rest med SAS är det aldrig nån som kollat på väskan eller hunden, men det beror ju också mycket på vem som råkar checka in oss. Är bara orolig att Nextjet, som ändå är lite billigare än SAS, kan vara extra noggranna (de tar t.ex. bara 150 sek/resa i jämförelse med SAS, som tar 600/resa.)

knutteknop
0

Jag och voffen flög  med nextjet nått år sen, dom kollade inte alls måtten på väskan och satt hellre och gullade med ida ^^

Myrtorpets Möss och Kaniner

poodlelicious
5

Ju sötare hund desto mindre kontroll ;) När jag flög med min första valp för 10 år sedan så sa kaptenen "mina damer, herrar och lilla hundvalpen" i högtalaren. Han stack ut huvudet genom cockpit när vi gick på och gosade lite ;)

[Thiah]
1

#2 hur kan man inte gosa med en liten sötnos om man bara får chansen. :)

padfoot
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era svar! Ska förhoppningsvis gå bra. Han är lite stor för sin väska men älskar den och resan är bara på en timme.