Hittade detta foto!
Hon var verkligen jättefin!

fin hund.. jag själv tycker att schäfern ska ha en rak rygg. är inte alls förtjust i att dom hänger på hasorna och ser ut som räkor. för mig så är rakryggade schäfrar alltid högst upp när det gäller hundar.
Och själv är jag en sån som inte kollar på ryggen.. För det är skillnad på hundar som står uppställda, med ena benet långt inunder sig. Klart att de ser ut att ha sne rygg! Samma hund som står normalt kan se ut att ha jätterak rygg..
Nej, jag kollar på haserna. Anser inte att de ska vara i/i närheten av marken när hunden står eller går, vilket de är på din Ida. Men i övrigt var hon fin.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hon är inte uppställd utan hon står så där själv. Tyckte nämligen att hon hade rak rygg när hon levde. Men när jag ser på några foton så ser hon ju ut att ha mer sned rygg. Klart hon var fin. :) Fattas bara annat. Hon var ju en schäfer. *fniss*
En vaddå???

Haha en väldigt fin ras kerstin. Du skulle pröva att köpa en sådan. Schäfer kallas den. :)
Håller med Alex, haserna var det första jag tittade på och dom var ju inte jättetjusiga på Ida.. men sen är jag ju väldigt svårtflörtad vad gäller såna där schäferhundar :)
#4 Nej jag ser att hon inte är uppställd. Just därför ser hennes rygg rak ut. Eftersom hon står normalt och ändå har haserna nere i marken så tycker jag inte hon hör till "gamla typen" som folk anser är de med "raka ryggar".
Hade hon vart uppställd hade ryggen vart rätt långt ifrån rak…
/Alex, som anser att bakbenen gör ryggen ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin! Varför skrev du något som du tog bort sedan?
Jag lovar att jag inte blir arg vad du än skriver. Min lilla Ida är död och för mig var hon den bästa hunden oavsett vad folk skriver om henne nu. :) Så skriv du det du tänkte.
Hurvidare det är en hund med gammal stam kan du ju inte se på ryggen, det ser du ju isåfall i tavlan…
utseendet är det enklaste att ändra med hjälp av avel…
så även om det är en gammal linje kan det vara karpryggar för det.
≧◔◡◔≦

Mjummmmm en schäfer eller som Kerstin säger en schaffer väldigt mummsig sak du har där Lantisen =)

#11# Var du rolig nu eller??? Det fattar väl jag med att man kan ändra det med avel. Men nu är hon död sedan 2½ år. Så avla på henne är nog lite svårt. Löjlig kommentar som du lika gärna hade kunnat låta bli att skriva över huvudtaget tycker jag. Jag tror nog att du förstod min fråga.
#10 haha oj, såg inte ens att d inte blev nått, d va en bild på Lusse som visade hur hans hasor ser ut bara., vet inte varför d inte kom me.. kan se om d går o lägga upp igen =)
Tycker fö. att Ida såg väldigt mysig ut =)

Tack malin och lottapottan.
Ok trodde att du inte vågade skriva något om hur hon såg ut.
#13 Tyvärr var jag inte ute efter att vara rolig,
inte heller förstår jag hur du tolkade mitt inlägg som att jag trodde du skulle avla på hunden, läs gärna om.
Det jag inte förstod med ditt ursprungsinlägg är vad din fd hunds extriör har med stammen att göra?
Jag tycker det ser ut som en helt "medelmåttig" schäfer som man kan så såväl på utställningar som på BHK, altså varken lutar åt det ena eller andra hållet.
≧◔◡◔≦
haha nedå, klart jag vågar säga vad jag tycker =D

#17# Ja, du får så gärna läsa om mitt inlägg med så kanske du blir lite klokare med.
jisses…behöver inte vara snäsig
har läst om det, men du får gärna förklara hur man tolkar
"vad tycker ni är det en stam från den gamla sorten med rak rygg eller?"
≧◔◡◔≦

Snäsig??? Var då? Att jag skriver att du gärna får läsa mitt inlägg med. Jag ville bara höra vad schäfer folket här tyckte om min hunds rygg. Inget annat. Sedan hur jag skriver är väl eg inte det viktiga. Eftersom alla andra här utom du, förstod vad jag menade. Undrar hur det kommer sig.