Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 904 ggr
Fluffinen
0

Försäkrings träsk

Just nu sitter jag och kollar igenom försäkringar och försöker förstå mig på allt va de säger. Men skulle gärna vilja höra vad ni har för erfarenheter, bra som dåliga av de olika försäkringsbolagen.

Den jag ser ut att vilja teckna är folksams mellan/stor vetrinärvård då jag har lägst självrisk och hög vetrinärvård som tecker det mesta som kan komma att hända för ca 350- 400kr i månaden. 

Men jag funderar även på if:s storhundsförsäkring, dock betalar jag högre självrisk och den verkar tecka mindre än folksams försäkring men jag är osäker då jag kan ha missat något och de är på ca 400 kr i månaden. 

Sist har vi agria där jag har en försäkring tecknad, men här ser det ut som en blandning av de andra två försäkrnigs bolagen och blir 370 kr i månaden.

Vad har ni för erfarenheter av dessa och vilket försäkringsbolag har just du valt?

Ravynsfair
1

Jag har Folksam och är mycket nöjd, betalar ca 110kr/mån för min Schäferkorsning. 
(han är försäkrad upp till 50.000) 

Har använt direktreglering när jag behövt och det har funkat super :)
Hade Agria tidigare och det var över det dubbla i månadskostnad, bytte fort till Folksam då.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fluffinen
0

Jo jag tyckte också att Agria lätt skenade iväg i priserna när man försökte välja så bra som möjligt. Men du har inte haft problem med folksam att de inte velat betala ut försäkring eller ansett något är fel eller så?

[HundochKatt]
0

Jag har alltid haft If… (från början hette de Sleipner) och är helnöjd. I synnerhet sedan de kom med den fasta självrisken. Har heller aldrig haft några problem med att få ersättning från dem när jag har behövt. 

När det finns en rörlig del så kan det bli väldigt dyrt, flera tusen kronor dyrare. Så räkna på sådant också.  

Agria tycker jag alltid har varit lite väl dyra premier på.

CissiD
0

Jag har Agria på min hund. Har varit jätte nöjd med dem. Jag kollade och jämförde massor och kom fram till att för mig är det viktigt att inte försäkringsbeloppet minskar med hundens ålder. Vilket många bolag har i flera av sina förskärningar. 

Har hört bra om både IF och folksam också nu i efterhand. Sen har jag en hundras som klassas som väldigt frisk så vår premie blir inte så dyr per månad. Den rörliga delen i självrisken är väl det ända jag skulle önskat vi inte hade. En fast kostnad vid varje veterinärbesök känns mycket säkrare om det skulle bli många veterinärbesök på kortare tid.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

russin
0

Jag har haft Agria i många år, men tycker dom varit lite struliga till och från med undantag mm och sen dom bakade ihop det mesta i en försäkring så blev dom riktigt dyra. Dom ändrar på sina försäkringar lite då och då, vilket jag inte gillar. Jag bytte till Folksam och är helnöjd - främst som ena hunden blev ordentligt sjuk bara några månader efter bytet, men det har aldrig knusslats eller bråkats om ersättning, utan allting har gått fort och smidigt.

Den ena hunden har jag nu höjt veterinärvården till 75.000 kr då jag insåg hur mycket veterinärvården har gått upp i pris….

[Daniela1983]
0

Har Agria och de ersätter nästan allt för oss, det negativa är att de chockhöjer sin premie och har man redan nyttjat dem är man fast och kan inte bara byta bolag pga framtida restriktioner. Så priset är minus.

Haztparken
0

Har folksam och är supernöjd! Aldrig varit några problem med ersättning och dom ligger bra i pris tycker jag och erbjuder bra saker :)

poodlelicious
0

Jag sitter också och tittar på olika försäkringar. Jag förstår inte riktigt vad det är som är så dyrt hos Agria? Räknar jag fel eller?

Hildgrim
0

#8 Det som gör Agria så dyra är anragligen att försäkringsbeloppet inte sjunker med hundens ålder. Dvs försäkringen är precis lika bra hos en gammal hund som för en ung. Som jag har förstått det är det det enda försäkringsbolaget som har det så.

poodlelicious
0

#9 Om jag köper en liten hundras som kan leva 15 år utan problem så är det ju snarare efter 10 som försäkringen lär behövas? Näää… Agria får det bli.

Turast
0

Har folksam och är nöjd :) Hade "Dina försäkringar" först och varnar för dem. Var riktigt otrevliga varje gång vi ringde angående min hund och väldigt oprofessionella

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Karolina-H
0

Har Sveland på nuvarande hunden och är väldigt missnöjd med dem. Krånglar alltid och är väldigt svårt att få dem att betala ut pengar för behandlingar, dessutom får man alltid ett dåligt bemötande när man ringer.

Hade IF på min förra hund och var kanon nöjd, aldrig något tjafs eller problem utan betalade ut de som behövdes och var alltid proffsiga i sitt bemötande. Jag hade på IF deras fasta självrisk på 2500kr och det är en riktig pengasparare än när man har en rörlig del som jag har på min tik. Så på nästan hund blir det IF igen!

Codeavalone.blogg.se

bell
0

Har lite olika försäkringar på hundarna efter vad som var viktigt när de tecknades. 

Agria- dyra men har ersatt och varit bra. 

Sveland- billiga men besvärliga under veterinärutredningens period. 

Folksam- prisvärda trevliga och har fungerat bra varje gång

MEN när jag åker in med min nya hund kommer jag säga att hon INTE är försäkrad eftersom jag anser att veterinärernas pris blir billigare då. 😇😈

Fridaaaa
0

Har folksam, nöjd :)

Är synd att de inte har att det inte sänks efter viss ålder men alla andra fördelar väger upp (ingen agria-tillit)

#13 Hur vågar du det? :O tänk om hunden skadas och behövs kanske 40-50 tusen?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RosaMoln
0

Har folksam till både katten och hunden, är riktigt nöjd :) Inga problem med utbetalningar och har alltid blivit trevligt bemött :)

bell
0

#14 Hon ÄR försäkrad men det behöver inte veterinären veta så länge jag har råd att betala själv & sedan skicka in papperna till försäkringsbolaget :) 

Upplever ofta att veterinärer kryddar försäkrade djurs räkningar medans oförsäkrade kommer billigare undan.  Men som sagt mina hundar är ALLA försäkrade :)

Fridaaaa
0

#16 Nja de tar ju samma priser oavsett om djuret är försäkrad eller inte.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bustjejen
0

Jag har Folksam stora, med hög självrisk (dvs lägre månadskostnad). Har funkat jättebra, har använt både direktreglering och reglering i efterhand. Ingen diskussion och snabb utbetalning.

[HundochKatt]
3

#17 Det är inte sant. Det finns olika taxor på mångt och mycket beroende på om de är försäkrade eller inte.  Fult mot djurägare och framförallt försäkringsbolagen.

Elander
0

Jag har IF på båda mina hundar. Är mycket nöjd, aldrig varit några problem med utbetalningar eller liknande! Trevligt bemötande och lättsamma att prata med!
I dagsläget känns det som om jag kommer ha dem på alla mina framtida djur :)

Throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Blogg: Johannaelander.myshoroom.se