Australian shepherd kan dom funka?
Min man har sen 14 år tillbaka tjatat om skaffa en ras som han vill träna/tävla lydnad med. Dotter skulle vilja även köra agility med den om den skulle gilla även detta. Det som vi gör med pudlarna är agility,vardagslydnad,spåra,trix och jag vet att denna skulle kräva mer men det är mannen redo att ge. Vi är på hundklubben 1-2 gånger i veckan, ofta träffas andra för träna ihop onsdagar och söndagar så detta är en plan han har att åka på :) Lördagar är våran spår-dag.
Så här ser livet ut här. Bor i lägenhet. Vi går 4 promenader per dag, 2 långpromenader på 1-2 h i olika tempo, sen är det promenader på runt 20-40 minuter beroende på behovet. Sen har vi uteplats/mindre trädgård för vare ute på så där blir det morgonkiss o kvällskisset.
Jag har ingen aning om hur rasen är om jag ska vara helt ärlig har jag bara träffat rasen inte lärt känna. Dom få jag träffat verkar vara lugna och fina allround-hundar men ni kanske kan ge lite större inblick sen även vilka krav en köpare bör ha om man vill köpa en trevlig ny kompis. Här köper vi en med stamtavla om det blir en australian shepherd.
Ja absolut, du är välkommen att kika på australian shepherd iFokus! :)
-
1 tack ska genast in o titta lite där. 👍
Ett tips är att åka på Aussieträffar och kika på olika linjer för att hitta den aussien ni trivs med! Lycka till!
3 tackar för bra tips :) Just nu finns planer på träffa en uppfödare + träffa tidigare valpköpare för få lite kött på benen. Vi har inga planer på skaffa aussie i år så vi har tid med spana och nöta in lite :)