Tips på träning "hemma"?
Jag har nyligen tagit över en goldenhane på 2,5 år. Jag skulle vilja ha lite tips på roliga fysiska aktiviteter som jag kan göra med honom utan att gå en kurs (för det har jag inte råd med). Jag tänker främst på agility-liknande grejer som man kanske kan göra på en lekplats.
Jag vill gärna ha tips på övningar, men också på hur jag får hunden att förstå vad jag vill att han ska göra. Om jag till exempel vill att han ska gå balansgång på en sån där låg, lång bänk som finns på lekplatser, hur får jag honom att förstå det?
De "verktyg" jag har tillgång till är två agility tunnlar, några agilityhinder och diverse lekparker.
Har du råd att bli medlem på brukshundklubben, så har många av dom en kväll i veckan när det är öppen träning. Denna brukar ledas av någon gammal räv och då kan man be om hjälp med vissa moment som man har problem med.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag hittar ingenting på deras hemsida om vad medlemskap kostar. Det enda jag hittar är deras kursutbud där det står pris+klubbmedlemskap, typ.
Men jag är mer ute efter kul saker vi kan göra själva. Hela den där "klubbgemenskaps-grejen" är inte riktigt min kopp te. Visst är det troligt att jag kommer gå några kurser med honom så småningom, men inte inom den närmsta framtiden.
http://falubk.org/om-falu-bk/medlemskap.html
Kikade vart du bodde och det fanns öppna träningar. Och man måste inte umgås med folket, man kan enbart vara där för att träna hund.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ah, det där tycker jag ju att jag borde ha kunnat hitta själv =P Jag får skylla på att det är sent och jag är trött.
Men just nu är till och med det för dyrt för mig. De mesta av mina sparade pengar har gått åt till köpet av hunden, resan för att hämta hunden, utrustning till hunden osv. Dessutom behöver han trimmas, jag har tänkt ta honom till veterinär för en genomgång för säkerhets skull osv. Det är nästan läskigt hur snabbt pengarna rusar iväg när man skaffar sig en ny vän =P Så jag har bestämt att jag inte kommer lägga ut några "onödiga" pengar innan jag har fått ihop tillräckligt på mitt sparkonto igen för att åtminstone täcka upp självrisken om något händer med hunden.
Du kan ju alltid träna lite trix =)
https://www.youtube.com/watch?v=7Nm4goEuBt4&list=PLXtcKXk-QWogjBYMZAtA19Y5vc6AgnRAe&index=7