Valpfoder
Jag ska få hem en dvärgpudel nästa vecka och uppfödaren har gett den RC men jag är inte jätte förtjust i det. Är mer inne på att byta till Acana eller Taste of the wild. Är det en bra ide eller ska jag fortsätta utfodra med RC? När kan man annars byta foder och ska man vänta tills hunden har blivit hemmastadd isåfall?
Tack på förhand😃
Jag hade bytt inom kort efter att hunden kommit hem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du kan byta direkt, tänk bara på att blanda ut till en början så det blir lite snällare mot magen på valpen :)
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Nej, vänta ett tag innan du gör ett byte av foder. Det blir en omställning ändå att flytta så vänta några veckor innan du börjar blanda i nytt i fodret.
Håller med #3. Vänta någon vecka innan du byter foder annars kan det bli lite väl mycket för en liten valp med både flytt och foderbyte….
Även om hunden äter ett skitfoder så ska man aldrig byta rakt av direkt när valpen kommit hem, låt det gå en tid och sen kan du byta.
Ja, vänta ett tag med att byta och tänk på att byta gradvis så att magen hinner ställa om sig.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Tycker med att man kan vänta någon vecka och sen börja blanda ut till de du vill ha, räcker ju att byta hem för vovven, inte mat också, den blir nog tryggare om maten är samma tills den vant sig lite..:)
Hälsningar
Fredrika
Okej tack för all hjälp! Tänker vänta några veckor och byta gradvis sen :)