Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1454 ggr
Anibaz
0

Bästa midjebältet?

Vilket är det absolut bästa midjebältet? Motivera varför!

Är ute efter ett midjebälte som främst ska användas vid promenader men även vid cykling. Kör inte drag utan hundarna springer bredvid cykeln när vi cyklar.

Ravynsfair
1

Baggen helt klart om du ska köra drag. Men funkar även till vardags. 
Jag promenerar och tränar en extra hund några dagar i veckan och spänner då för både min egna och den andra. 
De väger över 60kg tillsammans och är djävulskt starka om de vill, knäppet håller trots att jag inte har den för dubbla hundar. 

* Rejäl, bred och stabil, ordentligt vadderad, får inte ont någonstans av trycket som bildas vid drag.
(har Fibromyalgi och är väldigt känslig för tryck)
*Finns några olika modeller att välja på, modellen vildmark (äger en själv) har möjlighet till fastsättning av väska bak så du kan ha tex fika eller andra tillbehör med dig.
* Man kan specialbeställa storlek om det skulle vara så samt välja styrka på expandern. 
Expandern är dessutom utbytbar när den väl blir skröpplig.
(Kvalitén på dem är dock grym så kommer ta tid för oss att slita ut den)

Cyklat har jag inte provat men kan göra  det i helgen när jag får hem min cykel. 
Bältet snurrar iallafall inte även om hundarna skulle dra snett. 

Enda negativa kan vara att bältet känns stelt i början eftersom det är rätt tjockt i vadderingen men efter ett par promenader  så känns den som gjuten på en! 
Priset är rätt högt också men man får verkligen vad man betalar för :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

VildaVittra
2

Jag har Jägarens, det är extremt hållbart, det höll för över 120 kg hund som skulle fixa frukost (rådjurssadel).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fridarebecka
0

Jag säger Baggens. Har själv ett softbelt reflex, radar upp fördelar:

-Kvaliten känns superbra och jag har aldrig hört någon klaga på det här bältet.
-Man kan välja hårdhet på expandern och expandern är utbytbar (kostar 129-149)
-Den har reflexer.
-Lagom brett, skönt när hunden drar men och fortfarande smidigt när man rör sig.
-Man kan köpa tillen liten väska(jag har mobil osv i min när jag är ute), guldvärt för mig som inte vill ha mobilen guppandes i jackfickan.
-Man kan köpa till nedhållarband som gör att det inte åker upp i midjan utan stannar på höfterna, även det guldvärt för mig eftersom jag har väldigt smal midja jämfört med höfterna.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Sugar Mist
0

Jag är överdrivet förtjust i nonstops comfortbälte http://www.zoo.se/comfort-belt-non-stop-dragbalte-svart-one-size.html

-

Hildgrim
1

Jag har inte provat olika fabrikat men jag har också en Baggen softbelt och är mycket nöjd. Rekommenderar starkt att köpa till nedhållarband så sitter den alltid på plats. :)

Kallaterrier
0

Gör inte som vi och gå på pris och köp Limex bälte. Inte tillräckligt bra kvalité.

Anibaz
0

Tack för alla tips! Ska kika på samtliga.