Hund godis...
Hej!
Jag har lagat lever till mina i sma bitar.. vill garna fa mer focus och forsoker hitta nagot som smakar jattegott! Ska prova levern nu pa Fredag den har redan smak testat men verkar 'bara' vara 'normal' godis varde… Har ni nagra tips om vad hundar som ar lite krasna och vill lukta graset kan tycka om? Tacksam for svar :)
Min kräsna vovve älskar hjärta!
Har hittills torkad kalv och grishjärta, har även kycklinghjärtan jag tänkt ge mig på att torka :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#1 Tack, ska prova!
kokad lever brukar vara jääääättepoppis!
-
Alla mina pälstroll älskar torkade kycklinghjärtan :)
#3 Jo markte att det blev battre ute. 🙂
#1, #4 hur daligt jamfort med lever luktar kokade hjartan? 🤔
Torka hjärtan - gris är absolut godast här hemma (koka inte före du torkar), efter det kommer lamm och sen kyckling 🙂
Jag torkar allt godis själv och det kan vara hjärta, lunga, lever, kött, bindväv, senor osv. från olika sorters djur. Mycket uppskattat av mina hundar.
Även rent kött fungerar superbra att torka
Kycklinghjärtan luktar inte alls lika illa jämfört med levern, det kan lukta lite unket typ men det är inte i närheten av levern :P
#6 Varfor inte koka? Stog pa google att man skulle koka den forst…
#9 haha okej tack! Ska man koka den forst eller direkt till ugnen/torka?

Här ÄLSKAR dem nötfärsbollar med ägg torkade i ugnen. Absolut inte gris eller vildsvin säger valpen dock. Perfekt säger matte som avskyr torkade inreorgan & dylikt.
Ni som kör på hjärta/lever, var får ni tag på det?
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
#12 Vi slaktar men sedan brukar kycklinglever gå för en tjuga per halvkilo på willys, annars har citygross galet billigt.
-
Ja, citygross har en massa gott åt hundarna. Men man kan också beställa tex. grishjärta på ICA.
#10 - kokar du så förstör du en himlans massa nyttigheter🙂
#15 Hur lange tar det att torka i en ugn om det inte ar kokat?
#16 - det beror på värme, hur mycket det är och hur tjocka skivor/bitar det är. 50 grader över natten eller så om du lägger in ett kilo eller så 🙂
Jag torkar själv kött i svamptork och sätter på den på ca 50-55 grader och så får den stå typ från runt 22.00 på kvällen till 08.00 på morgonen och då brukar det vara lagom torrt att klippa i bitar (jag vill ha det lite, lite mjukt)
#17 Tack! Ska prova 🙂