Dagens ros!!
Dagens finaste ros till Åsa, som erbjuder sig att åka till Lisett och hjälpa till med Ecko-grisen! Med barnen!
Tänk om det fanns fler som du Åsa. Det värmde att läsa!

Men det är ju inte värd någon ros. Det är bara självklart ju.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
För många är det inte självklart. Det värmde i mitt gamla (!!!) hjärta att läsa det!
Så därför får du många rosor!
klart du ska ha många rosor.. håller med kerstin fler som dig borde d finnas Åsa…

Håller med Kerstin och Malin du är absolut värd en massa rosor Åsa
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tack så mycket. Men sådant här har jag jättesvårt för. Jag tycker inte alls att jag gjort något som är värd någon dagens ros.
Audiatur et altera pars

Men det tycker vi
_**/Mvh Anne

Ett fång rosor från mig också!
Åh vad bra gjort av dig Åsa! En hel drös med rosor från mig me!
Ja de skulle jag ju gjort igår!:)
Du är visst underbar och hur tacksam jag är vet du redan, så som jag tjatat om de:)
Som jag sa, ingen har hjälpt mig någonsin i verkliga livet förut. Förutom min mamma såklart! Så att du ska komma från Gävle ner till lilla mig för att hjälpa mig med en liten sak är hur otroligt som helst. Jag blir sååå glad över att människor som du verkligen existerar. För de är inte ofta man ser dom människorna.
Tack!!!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Men snälla Lis1, du gör mig djupt generad här. Det finns massor som gärna hjälper andra. Så jag är inte alls ensam om detta. Om du inte träffat på någon som ställt upp på dig, då har du träffat fel människor. ;-)
Audiatur et altera pars
Nej du Åsa, nu får du nog allt bli generad! Det är inte alls många som åker över 30 mil för att hjälpa en människa man aldrig träffat tidigare! Det är visst beundransvärt! =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja jag har säkert träffat fel folk, de är jag medveten om. Men även dom som jag sett snälla skulle, som eros säger, inte åka 30 mil för att hjälpa någon med ett hundprolem. Du ÄR faktist underbar!
Vare sig du vill eller inte;P

haha, ni är inte sluga ni. ;-) Går ju inte att prata förstånd med er alls här ju.
Jaja, jag har i alla fall pratat med tjejen jag åker med och det var okej att vi körde en liten omväg förbi dig Lis1. Så vi tar det på söndagen den 30 september. ;-)
Audiatur et altera pars

förstånd ska man ha sånt också??? =P
_**/Mvh Anne
haha.. en LITEN omväg:) wiiie! vad glad jag blir.. vad kul! tror jag är mest glad för att bara få träffa dig!:) haha..
Och så får du ju träffa griiisen:)

#14: Hmm, japp det hade underlättat :-)
#15: Ja det är inte sååå lång omväg. Och det känns bra att kunna få komma och kanske lyckas hjälpa er.
Ser också fram emot att få träffa dig och din fyrbenta söting. Tänk på att jag är hundlös här hemma.
Audiatur et altera pars
njaa, men en stor sjö i mellan:)
Ja om du kan hjälpa oss, vilket jag inte tvivlar alls på, vore de hur bra som helst. Jag litar på dig fullt ut.
Jaa jag vet, du får mysa hur mycket du vill med ecko grisen:)

Vad snällt av dig. då kan jag få lite vovve gos igen. ;-)
Nu får vi räkna ner tills i slutet av september. ;-)
Jag har 076-2669002 i mobil nummer förresten om du behöver prata någon gång. ;-)
Audiatur et altera pars
hihi, klart du kan! jag tror nog ecko är med på de ska du se.. han är lite jobbig på så vis. Hoppar gärna upp och fäller en och pussar en i hela ansiktet, naffsar och jaa.. *skakar på huvudet* är allmänt galen.
Japp och mitt nummer har du redan:) räkna ner kommer jag verkligen.. hehe! Är ju lååångt kvar. 47 dagar kvar:P

haha, ja du ser, du har redan börjat räkna dagar :-)
Audiatur et altera pars
46 dagar kvar

haha, så puttar du upp denna pinsamma tråd för det. ;-)
Knäppfia. ;-)
Audiatur et altera pars
Hihi ^^ Vad glad man blir när man läser sånt här :D
Självklart kommer en liten rosenknopp från mig med ;D

Tackar. ;-)
Audiatur et altera pars
de är väl inte pinsamt Åsa, ta åt dig!:)

Jo för mig är det pinsamt. Jag har sååå svårt för att ta berömm. Sådan är jag bara.
Audiatur et altera pars

Då är det nog dag att du vänjer dej =)
_**/Mvh Anne

#27: hmm, eller så får jag ändra sätt och sluta erbjuda mig att hjälpa till. ;-)
Audiatur et altera pars

Då skulle du inte vara den Åsa vi lärt känna här inne
_**/Mvh Anne

Åsa när du ändå är ute och far…..så vet du att du kan komma till mig, behöver aaalltid hjälp…
så kan vi åka över sundet och smaska på en dansk….ÖL! 
Åsa o Lisette? är det OK om jag sätter Alfons på tåget? Han behöver en stor portion hyfs också!
haha, ska du sätta alfons på tåget hit? åsa ska ju i närheten hos dig så:P
får inte belasta henne för mycket vet du kerstin.. ett monster i taget;)
45 dagar kvar!
guuud vad gulligt av dig Åsa!! jag förstår att lis blir glad, alla heder åt dig och det menar jag verkligen ;-).

Åhh gud så underbar du är Åsa :) Borde verkligen finnas fler såna som dig <3

ja visst är hon underbar=) men akta ecko, jag kommer också
haha ajdå då blir det kanske hund stöld till slut hihihi…
Ni får inte stjäla Ecko-grisen. Han är min!! Nästan
haha, jag håller nog stenkoll på ecko ska du se:P
munkhammar: var de du som skulle me, men är du rädd för vovvar?? trevligt iaf.. kanske jag får se illrar me föresten..:)

#29: joho, skulle jag ju :-)
Jag är faktiskt välkänd för att vara rätt bitchig, bara ni som missat det tror jag :-)
#30: haha, har jag knappast tid med. Ska ju hjälpa Lis1, då kan jag ju inte dricka en massa öl ju :-)
#31: Kan han åka tåg själv, då har jag inte mycket att lära honom .-)
#32: haha, räknar fortfarande ner :-)
#33: Tackar, men som jag sagt tidigare. Det är ingen stor grej liksom.
#34: Tack, men säger som till #33: Det är ingen stor sak. Slår vad om att de flesta av er skulle göra samma sak.
#35: hmm, du om någon borde veta vilken bitch jag kan vara.
#38: Men det är munkhammars man som är hundrädd. Åtminstone för stora hundar. ;-)
Med små går det bra.
Audiatur et altera pars

#38: Ja jusst ja, illrar ja. Vi kommer ha 8 illrar i bilen så du kommer nog att få se illrar alltid .-)
Audiatur et altera pars
hihi, vad myyysigt.. dom kan säkert gå promenad här utanför.. är ett stor gräsområde här:) har bara träffat illrar EN gång, så de ska faktist bli spännande. Ahaa, är de mannen som är rädd, han får stå på behörigt avstånd då:P
Åsa du är verkligen värd en ros bla för du håller tag o liv i ett jättetrevligt forum

han är väl rädd så länger dom morrar och håller på=) men jag tror han överlever, vi bodde faktiskt flera dagar i samma trånga stuga som en boxer utan att han dog
#39.. nej då inte bitch, bara säger som det är=) men ootroligt omtänksam
hihi
40 dagar kvar:)

*Asg* du är för härlig .-)
Audiatur et altera pars
Läängtar ju! hoppas på att du kan komma med alla möjliga tips också om annat:P Jag har som sagt full tilit till dig!..
är ju en hel månad kvar *pust*

#46: haha, du är lite skojig. När jag sitter och mår skit över att jag misslyckats på hundfronten och känner mig helt värdelös. Då vill du ha hjälp. ;-)
Men jag lovar att göra vad jag kan för att tipsa dig. Vad det nu hjälper :-)
Audiatur et altera pars
Hörrö du! du är fantastisk med hundar. de vet väl alla! Du har ju lyckats i alla år.. och du var fantastisk med busan me. Henne kunde du inte göra nått åt.. ingen hade kunnat de!
de är klart jag lägger allt i dina händer.. jag VET att du vet vad du håller på med och är bra på de du gör. De är ju därför jag ärså glad för att du vill komma och hjälpa mig
Lite tråkigt bara att du inte stannar längre än en dag.. för de är så mycket ja skulle vilja lära utav dig!:)

Men Lis1 jag kan faktiskt komma och hälsa på fler gånger. Så det så. hihi
Nu ska gubben få en svets så han ska fixa till den gammla volvon som står här. sedan bara måste jag ha mig ett körkort, så då kan jag komma farande ofta :-)
Audiatur et altera pars
haha.. jaja! och hur länge har ni pratat om att fixa bilen då?:P tss.. neeh retas!
de vore jätte skoj om du kunde komma fler gånger!
ah, va fasen!vilken hund jag har! han bara la ut sig över HEEELA soffan när jag luta mig framåt nu:P haha skit hund

haha, vi har pratat massor av gånger om att fixa bilen. Men jag kan inte svetsa och min gubbe vill inte åka till farsan min och göra det. Så jag har bestämt mig för att investera i en svets. då kan han inte skylla på något :-)
Är jag inte smart så säg. hihi
Ohh, vilken myspys jycke. Underbart när de bara vräker ut sig. så får man sitta nära nära dem. ohh, saknar hundmys
Audiatur et altera pars
Själv trodde jag att vi skulle få hit både Lisette och Malin i sommras, som jag längtade….det hade ju bara varit så kul =)
Var Malin hos dig Lisette?
var är resedagboken?
Neeh, elaka malin svek ju. Hon fick jobb;P hehe..elaka dumma jobb! Den helgen hon skulle kommit fick hon jobb direkt..
Sen skulle vi ju åkt upp till er också senare..men de vart ingenting nu verkar de som:( tråååk!
Jamen om ni lagar bilen nu då så kan du komma när som helst för lite hundmys Åsa:)

Japp det lät ju bra det :-)
Audiatur et altera pars
# 54 kan vi inte fixa så att hennes jobb brinner ner också?

haha, vad rå du är kerstinjoh :-)
Audiatur et altera pars
Jamen då hade ju Malin kunnat komma…Kerstin ligger ju bara steget före ju =)

hehe, ni är ju lika knäpa båda två ju :-)
Audiatur et altera pars
Vi är två vackra volangkvinnor i våra bästa år!
Så tänker vi på Lisette, tänk vad mycket de skulle ha att prata om då?
Ja precis…unnar du inte dom lite kul Åsa??? Nu ska du inte vara sån.
I VÅRA BÄSTA ÅR…..SÅ DET SÅÅÅÅÅÅ

#60# Du kan väl inte ha så mycket volang om du bara väger 50 kg. :)
Volang kan man ha på olika sett min vän, prova så får du se ;)

Jasså, men det har jag ju så det räcker ju.
Du begriper inget gejsa. Lotta syr massor av fina volanger. I alla möjliga färger. En del med hundmotiv, i fall du är intresserad.
38 dagar kvar!

haha, du ser, det minskar Lis1 .-)
Audiatur et altera pars
Vi väntar också med spänning!
hum.. tyckte de var jätte länge sen jag skrev 40.. så tycker de går extremt långsamt:P
Men har nått annat att se fram mot emellan,om de funkar med alla! Ska hälsa på "min" lilla rexkatt den 9:de:)
Åhhh vad roligt Lisette…tänk att få ´gosa med lillkissen, nu är jag allt lite avis undra om det hörs 

Ohh, vad roligt. Hoppas tycke uppstår och du får ta hem din lilla rex.
Audiatur et altera pars

Ohh, vad roligt. Hoppas tycke uppstår och du får ta hem din lilla rex.
Audiatur et altera pars
mm.. lär få gosa med hans syskon med, fyra stycken till tror jag:P och alla är bara små pluttar- 7veckor.
tss.. du får följa med åsa någon gång i bilen?;) då kanske jag har både katt och gris:P
kan tillägga ännu en sak, så du vet åsa. Så fort en unge springer FÖRBI så ska han springa med och verkar bara vilja leka. Men springer en unge MOT honom så blir han skit skraj!
37 dagar kvar
33 dagar kvar!!

haha här räknas det ner, sakta men säkert :-)
Audiatur et altera pars
Men Åsa har du använt karta och kompass för att hitta in här igen? ;)
Blir hon kvar länge hos dig Lisette, eller är det bara över dagen?
Bara över dagen tyvärr:( *snyft* hon skulle ju på illerutställning den 29:e fatta jag de som..så kommer hon till mig den 30:e och åker hem sen..eftersom hon får skjuts kan hon väl inte stanna så länge antar jag.. så hoppas hon kan uträtta under!:) hihi
Ja det blir snabba puckar, så under blir det till att skapa…hon får väl visa dig hur du ska träna så får väl du träna honom sedan =)
Joo de är väl så de får bli.. men tyvärr har jag ju som sagt inte mycket barn som jag känner,eller inga alls..och dom som bor här är antigen rädda eller elaka!
Men jag tror nog hon kan göra mycket på den tiden ändå.. och så får väl dom som skjutsar vänta ett tag helt enkelt:P käka mat och gå med illrarna osv. :P
Jag litar blint på henne.. :)
Hahahaha fråga lite fint så kanske hon och Mattias kan stanna över natten, eller så följer du med till Gävle ett par dagar =)

hmmm ja då får ni fråga riiiktigt fint eftersom chauffören ska vara i stockholm nio noll noll på måndag morgon och först ska till gävle och sen ta tåget till stockholm=p
*ASG* Det kan väl möjligt vis inte vara så att du ska med 

haha jo, jag har ingen tid att passa, men min stackars man har det=p
Hahaha nu tänkte jag säga nått olämpligt men jag ska vara tyst ;)
hahaha.. jaa de går ju kanske inte då:P som sagt, Åsa har några att anpassa sig efter också.. så de är ju förståligt om hon inte kan stanna här mer än på dagen.
vart har åsa tatt vägen egentligen? saknar henne:(

mm sen kan det ju var aså att åsas gubbe ska till jobbet också.. med bilen, måndag morgon TIDIGT =) hihi, tror inte han blir så glad över att behöva gå dit
hehe.. jasså inte?:O men vadå.. han kan väl cykla;)
*fnys* Han får väl offra sig, han har ju bara några mil till jobbet för guds skull 
Wohoo.. 18 DAGAR KVAR!!:D
Och du räknar på puman *ASG*
Jag vill ge en ros till Lotta. Alltid trevlig, så jag tycker du förtjänar en :)
Klart jag räknar.. för fullt! När får jag räkna ner för din och emmas resa då?:P
Hehe jaa.. Lottis förtjänar verkligen en ros!
En till då, Lis1, du får också en fin ros :)
neeh.. vaffö då? Jag är bara jag:P inte mycket me mig.. tss..
Aj då nu vart jag allt lite generad…tack för dom fina rosorna =) Ni får många rosor av mig pumor för att ni är sånna sötisar 
Men de är du värd lotta! För du är alltid snäll o go.. säger alltid vad du tycker, men är ändå vettig och trampar inte över någon. :) Gooooa Lotta.. tycker om dig! kram*
Precis. Du lotta skriver aldrig så att ngn blir ledsen eller tar åt sig på fel sätt :) Lätt att du förtjänar de :)
Upps nu rodnar jag till tårna tur att ingen ser mig
Hehe ni är ju alldeles för go ni….men det visste ni ju 
Kramisar
10 DAGAR!
7 dagar kvar
d va väl idag Åsa skulle komma?? va d kul o träffa Åsa Lisette? o hur gick d me Ecko? fast lite tidigt på dan än, ni kanske har fullt upp nu…

Ja just ja hur har det gått Lisette? Kom genast ut och berätta vi är så nyfikna =)

Lisette berätta!!!!!!
ehm.. jaa! Vad ska jag berätta??
Jag vill inte utlämna någon på internet såhär.. men Åsa kom inte öht. Hon hörde heller inte av sig.. Jag vart jätte glad över att hon ville hjälpa mig med ecko. De vore jätte behövligt. Och hon frågade desutom för två, tre veckor sen om jag fortfarande ville att hon skulle komma. Självklart ville jag det.. både för att träffa henne och få hjälp. Hade sett fram mot det jätte mycket i lång tid nu.. Men efter den gången på msn har hon inte ringt eller gett tecken till att ens vela säga ifrån. Om hon hade ringt och hört av sig och sagt att de inte funka skulle jag förstått.. Men att bara låta mig sitta och vänta hela dagen på att hon ska höra av sig om att hon var framme.. Ja, de gjorde mig grymt besviken tyvärr:(

Lät ju som det var värt en ros eller? Att ringa och lämna återbud hör då till god ton det tar 1 minut och det kan man göra hur jobbigt det en är. Kram på dig vännen nu tycker jag allt synd om dig…
Men vad trist att hon inte kom =/ Och inte hörde av sig eller något. Du har ju sett fram emot det jättemycket, märks ju på hela den här tråden. Du får en kram av mig också
meh, kom hon aldrig? o inte ens hörde av sig? gu va ledsamt, stackare, du som såg fram imot d sååå mycke.. =(
Mjo, läste hela tråden nu.. Och jag måste säga att jag känner mig lurad:S Men jag vill inte vara för hård.. hon kanske har en anledning.
Men jag tycker iaf att hon kunnat höra av sig åtminstonde.. som ni säger tar de bara nån minut av hennes tid. De hade väl inte vart för mycket begärt? Jag och ecko stanna hemma och väntade hela dagen..
Ett telefonsamtal för att säga att man inte kan är aldrig för mycket begärt, tycker jag iaf då.

Även om det finns en anledning så är ett telefonsamtal det minsta hon kunde gjort för dig. Och du satt ju trotts allt inne och väntade på att hon skulle ringa dig Hon kontaktade dig trots allt och frågade om du fortfarande ville att hon skulle komma. Dåligt gjort av en vuxen människa….

Japp ringa går snabbt. Jag tog kontakt med Lisette ikväll då jag var hemma och kom åt internet. Då min hemtelefon inte kan användas för mobilsamtal så kan jag inte ha ringt.
Telefonnummret till Lisette hade jag glömt att lägga in på min mobil. De som vet det minsta om mig, vet att jag har en fruktansvärd värk och mår skit. den värken sätter sig så jag inte sover, vilket i sin tur sätter sig på minnet. Att jag glömmer saker är inte för att vara elak mot någon. Även om det ibland drabbar andra. Som nu då jag glömt att lägga in hennes nummer och inte kunde ringa och berätta om den pajjade bilen.
Men som sagt var, Lisette är inte ensam om att vara besviken. Jag hade också sett fram emot att träffa henne. Massor. Och istället får jag en trasig bil och en massa extra utgifter jag inte alls ville ha. Och så fick jag inte träffa Lisette heller som jag längtat efter.
men ni som vill kan ju fortsätta att dömma utan att veta.
Ha det bra
Audiatur et altera pars
Vad tråkigt för er båda att planerna gick i stöpet :/

Jamen Åsa du var ute igår på msn också varför tog du inte kontakt då, nu är du allt orättvis….och att ta upp att du har ont det vet vi för det har du sagt förut, och att du glömmer visst men det finns många som har ont men vardagen flyter på en då. Och ge inte henne skulkänslor för att du inte kom för det hjälper ju inte henne.
Och sedan tycker ju jag att det var lite klantigt att åka iväg utan telefonnummer till henne, om man nu sett fram så mycket att träffa någon då har man lagt in telefonnumret tidigare och kanske ringt Lisette nån dag före och gjort upp om vilken tid ungefär man dyker upp…och allra helst om man vet med sig själv att man är så disträ eller hur?
Fast den här diskussionen tycker jag nog att ni ska hålla privat :)

Tycker du?

Vi är ju inte otrevlig på nått sett =) Bara konstarer fakta
Ja, jag tycker det känns lite fel att sitta och diskutera en person och det är ju egentligen en sak mellan bara Lisette o Åsa.. Men det är bara vad jag tycker.

jag satt i bilen, jag var med när vi åkte från åsa.. vi var stressade som jag vet inte vad eftersom min man ville komma iväg så han slapp köra hela natten.. under veckan har jag och åsa inte sovit nånting alls mer eller mindre.. man kan glömma!
sen vill man inte gärna ta några risker med en bil som inte går som den ska, och när föraren inte hller är van vid den bilen, vi vågade helt enkelt inte ta omvägen och telefonnummret försvann nånstans mellan bajslådorna i vår packning…
inte blev det roligare när vi passerade ne riktigt snaskigt äcklig olycka på vägen heller.. kan inte påstå att någon av oss tyckte det kändes så värst kul att riskera att hamna i samma situation för att bilen krånglar
så ja, det var klantigt att glömma telefonnumret men det var också väldigt oförutsett att bilen skulle uppföra sig så just då

kan också tilläga att det inte kändes bra alls att låta stackars Lis1 sitta och vänta

Jo visst man kan glömma men resan till Lisette har varit planerad så länge och hon har sett fram i mot den så länge och räknat dagarna här ute, jag tycker att man kan höra av sig några dagar före och checka av och om det sedan händer nått efter vägen det kan man inte råda över. Men jag tycker fortfarande att man lägger in ett telefonnummer i mobilen direkt man får det om man är disträ, jag är exakt likadan. Och om det blivit strul så hade jag också direkt jag fått tillgång till dator eller någons telefon ringt och bett om ursäkt.
Väldigt beklagligt att bilen pajade…och ber så hemskt mycket om ursäkt till er andra men ni vet hur jag är, men i det här läget är det svårt och nått mer ska jag inte säga i den här saken. Är det nått mer ni undra hör gärna av er till mig =)

vänta nu….lappen med telefonnumret mellan bajslådorna? det var ju inte ens med…det var ju glömt hemma hmmm? Och Åsa hade ju inte lagt in det på sin mobil….

nej det var bara ett utryck.. vi var väl helt enkelt för inne i att räkna så att bajslådor och matskålar skulle räcka till dom nio illrar vi packade ihop åt
Var det inte Skövde som gällde den här helgen??
I så fall var det modigt att våga åka så långt "och inte ta några risker med en bil som inte går som den ska, och när föraren inte hller är van vid den bilen."

Jo det var Skövde som gällde. Och bilen gick som den skulle hela vägen ner faktiskt. Den skötte sig rätt bra nere i Skövde med men inte på vägen hem. I Skara när vi hade hämtat ut pengar började den låta konstigt.
Varför jag ska sitta och ta det här förstår jag dock inte. Så jag tror jag skiter i det.
#117:
Jamen Åsa du var ute igår på msn också varför tog du inte kontakt då, nu är du allt orättvis…. För jag såg inte lisett på msn igår. Enligt min dator var hon inte online. De som var online pratade jag med den stund jag var inne på natten.
och att ta upp att du har ont det vet vi för det har du sagt förut, Ja, visst har jag sagt det någon gång va? Hur ont, det vet inte ni. Och hur det inverkar vet på mig det vet ni inte heller. Inte ens du uppenbarligen efter alla år. Fast det är klart vi har inte haft så där dunderkontakt på slutet kanske beror det på det.
och att du glömmer visst men det finns många som har ont men vardagen flyter på en då. Ja det finns många som har ont, och vardagen flyter på ändå. Vilken fantastiskt tur för dem. Jag är uppriktigt avis. Min vardag flyter inte på för fem öre.
Och ge inte henne skulkänslor för att du inte kom för det hjälper ju inte henne. Jag försöker inte ge henne skuldkänslor. Jag konstaterar fakta. Hon var inte ensam om att bli besviken och ledsen.
Och sedan tycker ju jag att det var lite klantigt att åka iväg utan telefonnummer till henne, om man nu sett fram så mycket att träffa någon då har man lagt in telefonnumret tidigare och kanske ringt Lisette nån dag före och gjort upp om vilken tid ungefär man dyker upp…och allra helst om man vet med sig själv att man är så disträ eller hur? Har aldrig sagt att det inte var klantigt med telefonnummret heller. Det har varit klantigt som fan. Och ringa mobil hemmifrån kan jag inte, det VET du. Så jag har inte kunnat ringt tidigare. Tänkte tanka mobilen när vi var nere och jag fått in pengar till det. Men det hjälpte ju inte då jag glömt nummret. Kan berätta att det inte var det enda nummret jag glömde, inte heller kom jag ihåg nummer till campingen, eller vägbeskrivning. Även om man tänker sig att man ska komma ihåg och anstränger sig så kan man glömma ändå. Seciellt med tanke på att mitt dåliga minne inte är något jag kan göra något åt. Det hör till min sjukdom enligt läkaren. Inget jag är stolt över, eller glad över. Men något jag inte kan göra något åt. Fan de ringer från skolorna dagen före för att påminna mig om möten, även om mötet är på en måndag. Sedan ringer de på morgonen samma dag också. Mitt minne är mer än dåligt. Inget jag tycker är roligt. Men det vore kul att se hur ni andra skulle klara av att leva med den sortens minne. Inget jag önskar er dock. Inte ens min värsta fiende.
Audiatur et altera pars

Ja du Åsa vad ska man säga….ös eller?

Fult att ljuga damen…både jag och några andra kan intyga att Lisette var online när du kom ut….vi väntade på att du skulle kontakta henne
**Varför jag ska sitta och ta det här förstår jag dock inte. Så jag tror jag skiter i det.
**
Varför gör du det då, och med så långa inlägg dessutom om din sjukdom och ditt dåliga minne.
Ja, visst har jag sagt det någon gång va? Hur ont, det vet inte ni. Och hur det inverkar vet på mig det vet ni inte heller. Inte ens du uppenbarligen efter alla år. Fast det är klart vi har inte haft så där dunderkontakt på slutet kanske beror det på det.
Japp det har du, och dessutom att du suttit uppe hela nätterna pga av det. Nja inte riktigt efter som du kommer ihåg så många andra saker som tydligen är roligare. Tänker inte ens sänka mig till den nivån om dunderkontakt för den kan bara du svara för.
Jag försöker inte ge henne skuldkänslor. Jag konstaterar fakta. Hon var inte ensam om att bli besviken och ledsen.
Vem av er satt och grät och hade skulkänslor av er tror du, och vem av er är vuxen????
Har aldrig sagt att det inte var klantigt med telefonnummret heller. Det har varit klantigt som fan. Och ringa mobil hemmifrån kan jag inte, det VET du. Så jag har inte kunnat ringt tidigare. Tänkte tanka mobilen när vi var nere och jag fått in pengar till det. Men det hjälpte ju inte då jag glömt nummret. Kan berätta att det inte var det enda nummret jag glömde, inte heller kom jag ihåg nummer till campingen, eller vägbeskrivning. Även om man tänker sig att man ska komma ihåg och anstränger sig så kan man glömma ändå. Seciellt med tanke på att mitt dåliga minne inte är något jag kan göra något åt. Det hör till min sjukdom enligt läkaren. Inget jag är stolt över, eller glad över. Men något jag inte kan göra något åt. Fan de ringer från skolorna dagen före för att påminna mig om möten, även om mötet är på en måndag. Sedan ringer de på morgonen samma dag också. Mitt minne är mer än dåligt. Inget jag tycker är roligt. Men det vore kul att se hur ni andra skulle klara av att leva med den sortens minne. Inget jag önskar er dock. Inte ens min värsta fiende.
Jag kan hålla med om att man får dåligt minne Åsa, MEN skärp dig man behöver inte överdriva om du hade så dåligt minne då skulle du glömma ge dina djur mat + allt annat som hör till vardagen.
Och Åsa det vet du att jag har alltid stått vid din sida och att jag tycker att du är en go och glad kompis, men nu lär du stanna upp och titta och tänka…jag vet att du är skitarg, var det…det har jag varit också, det går över jag lovar.
Tack för dina ord Lotta!

#130:
_Fult att ljuga damen…både jag och några andra kan intyga att Lisette var online när du kom ut….vi väntade på att du skulle kontakta henne
_Jag såg inte varken henne eller dig online.
_jag vet att du är skitarg, var det…det har jag varit också, det går över jag lovar.
_**Trist att du är arg. Jag är det då inte. Mer än över biljävlen men det går nog över som sagt var.
**
_Vem av er satt och grät och hade skulkänslor av er tror du, och vem av er är vuxen????
_Ja jag vet att jag är vuxen. Dock vet jag också att även vuxna kan bli besvikna. Det är inte samma sak som att ge någon annan dåligt samvete.
Audiatur et altera pars

Sanningen är en, men lögnen har många huvuden.(Gammalgrekiskt ordspråk)
ajajaja detta låter inte kul….nu ska vi vara glada och låta ilskan rinna av,finns ingen anledning att ödsla energi på att vara arg,det är alldeles för mycket man behöver använda den till i stället, kom ihåget tex :-)) (skojar), men ge er nu inget kuligt ju.
jag undrar bara hur lis mår när det blir så här………..ha det bar allesammans

Du måste ha stora fel på din dator Åsa, checka den….jag tog kontakt med Lisette och frågade om du hade pratat med henne och hon var online tro mig….Och att jag inte är online det vet alla, jag står alltid offline även om jag är online och det vet du. Lisette var offline tidigare men då var även du offline. Och i vilket fall hade du kunnat mailat henne eller hur?
Åsa som du säger så har vi kännt varann i många år, jag vet hur ditt humör fungerar….kan inget annat en att skratta när du säger att du inte är arg, då måste du bytt personlighet
Det var därför jag skrev att det går över…
Och du om nån vet hur Lisette fungerar och du lyckas trycka på rätt knappar tro mig…