Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2155 ggr
[Ily143]
5/7/15, 10:47 PM

Skänka pengar till djur i nöd

Hejsan! Mina föräldrar äger en kiosk och dom pratade om att kanske sätta upp en sån sparbössa grej jag vet inte riktigt vad det heter men ni vet en sån man kan lägga i mynt och så skänks dom mynten till en organisation som hjälper något. Nu pratade dom att kanske få tag i en från röda korset men som den djur älskare som jag är, är jag ju tvungen att föreslå att ha en sparbössa som hjälper djur i nöd! Jag tycker verkligen att man borde lägga mera fokus på djur i nöd för dom behöver oss verkligen. Så jag undrar om det är någon som vet om någon bra och seriös organisation där man kan skänka pengar och där pengarna verkligen går till djuren. Min första tanke var ju då självklart en organisation för hundar men om någon vet någon annan organisation för andra djur så vill jag självklart kolla upp det! Jag älskar alla djur och hade hjälpt dom alla om jag kunde! Jätte tacksam för svar då jag verkligen hoppas att vi hittar en seriös organisation som vi kan reklamera för i våran kiosk och som jag själv kan börja skänka pengar till. :)

Visste inte riktigt vilket forum jag skulle lägga det här inlägget i då jag inte hittade någon om bara djur men lägger den här eftersom när det kommer till djur så är det hundar jag älskar mest :)

Annons:
poodlelicious
5/8/15, 10:48 AM
#1

Det kanske inte är så effektivt att samla in pengar till djur i en allmän kiosk. Alla är kanske inte så intresserade av djur så att säga. Men Världsnaturfonden är ju en rätt så allmänt känd organisation som folk kanske skulle kunna tänkas ge till.

marathos
5/12/15, 4:11 PM
#2

Djurskyddet Kristinehamn omplacerar många hundar (obs då gäller det just KRISTINEHAMN). Djurskyddet Kristinehamn hjälper också många andra djur, t ex katter, fåglar, råttor, marsvin mm.

TjockaBerta
5/12/15, 6:51 PM
#3

Hundstallet behöver hjälp med pengar för att kunna öppna ett hundstall i Göteborg också. Det tycker jag är en bra sak att stödja. Se deras hemsida.

>>>Malum domesticum<<<

[Ily143]
5/12/15, 7:25 PM
#4

Tack så mycket för era svar! :) Ska kolla upp era förslag! :)

Em_
5/12/15, 7:30 PM
#5

Kolla vad som finns i närheten av kiosken. Jag tror att folk är mer benägna att skänka pengar till organisationer som finns i samma stad :)


[Forest]
5/12/15, 7:53 PM
#6

Tycker låter bra ide, hör med katthem eller annat djurhem som har behov av hjälp. Jag skänker ofta kattmat och sand till ett katthem, då man kan skänka det genom 2 olika butiker. Jag känner hon som håller i katthemmet och vet vilket arbete dom lägger ner för dessa hemlösa katter. Utöver detta med skänka pengar kan man även höra om dom (djurhemmet) har behov av bättre begagnade saker. Jag har gett filtar,bäddar,kattlådor,halsband/selar klösmöbel så även sånt kan man samla in för hjälpa andra :) Det finns massor med djurhem även vissa katthem har andra smådjur samt ibland hundar som är behov av nytt hem.

Annons:
[Forest]
5/12/15, 7:58 PM
#7

Ett tips googla lite på djurhem+ ditt län många gånger finns det djurhem i sitt län, att tipsa sina medmänniskor att det finns ett djurhem i deras närhet kan många gånger hjälpa djuren att nå till nya kärleksfulla hem. Dessutom är det enklare att se hur djurhemmet ser ut och hur dom arbetar, man ser mer vart går pengarna/sakerna :) Jag kan varmt tipsa dig om ett katthem som heter 9 liv dom hjälper hemlösa katter även dom vuxna att få en chans att få ett hem. http://foreningen9liv.se/

Lon@
5/12/15, 8:13 PM
#8

Djurens rätt?

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

[Daniela1983]
5/13/15, 10:20 AM
#9

Jag är så blödig vad gäller sånt. Har gjort enstaka bidrag o varit isbjörnfadder. Nu fick man ett till mejl där en hundorganisation ber om pengar där jag skrivit ubder ensk petition innan. Soi dogs tror jag de heter som räddar hundar i tror jag spanien. Hade jag inte ont om pengar hade jag nog fortsatt ge enstaka dpnationer. Dock känner man en oro inför om pengarna verkligen går till ändamålet.

marathos
5/13/15, 11:26 AM
#10

TS, du får gärna höra av dig om du är intresserad av att veta mer om Djurskyddet Kristinehamn. Jag hjälper till ideellt, framför allt på hundsidan. Kolla gärna hemsidan, http://www.djurskyddet.se/kristinehamn.

Upp till toppen
Annons: