Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 825 ggr
Lexie82
0

Få att dricka?

Är det någon som har tips på hur man kan få en hund att dricka mer? Typ om man kan hälla i något i vattnet för att få det att smaka spännande eller nåt sånt?

Scorpio97
1

Blod eller köttsaft i vattnet borde ju intressera? Ger man blöt- eller färskfoder går det även gå att blanda i extra vätska där.

//Jessie

RobinEH
0

Nu beror det ju på hur viktigt det känns att få i hunden mer vätska. Men gällande min tidigare hund så var han väldigt dålig på att dricka på sommaren. Han tyckte om att dricka ur en sprejflaska, men ibland så var inte ens det tillräckligt roligt för honom och vi fick ge honom vatten med en spruta.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Maleficum
0

Har ibland blandat lite köttbuljong (ofta hemmagjord) i vattnet för att få dem att dricka ordentligt på sommaren, speciellt riktigt varma dagar. Sen är vår labbe galen i fil så det har vi använt att blanda i vatten ibland (hon är tyvärr en väldigt kinkig drickare och kan inte dricka ur vad som helst och när som helst, speciellt när man är ute och åker med bilen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[HundochKatt]
1

Blod i vattnet, vattenfontän.

Ambrose
0

Koka kyckling till träningsgodis och ge honom vattnet som du använt.. kan späda ut det med mer kranvatten för det smakar lika mycket som soppa. Slår 2 flugor i en smäll ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[HundochKatt]
1

Man kan också koka buljong (utan salt och massa kryddor) av ben och ge det som vätska, för att hunden ska dricka mer.

Em_
0

Häll vatten på fodret, går både med blött och torrt foder. Buljong och blod funkar, men jag skulle inte vilja ha det stående framme.

Cahira
0

Skvätt mjölk räcker för vissa hundar. Behövs inte mycket.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lexie82
0

Tack för tipsen! =)

Sugar Mist
0

Min hund är jättedålig på att dricka men brukar följa med när jag är på toa och då sätter jag på kranen och då dricker han därifrån, han gillar rinnande vatten bättre.

-

[tk1971]
0

Hm… har hundar inte fysiologiska förutsättningar att sköta sin vätske- och elektrolytbalans automatiskt?

Jag tror att en frisk hund dricker det den behöver.