gps tracker för min hund?
Hejsan!
Nu är det så att min hund har tendensen att springa iväg ibland, jag bor ute i skogen så då kan det lätt hända att han bara.. försvinner. Jag går med honom 1 gång i veckan till en hundtränare och vi tränar tillsammans då vilket är skit kul men ändå så.. ja ser han en hare så är det jaktdags :/
Sen så såg jag en film och tänkte.. Varför inte sätta en gps tracker på min hund? Då kan jag ju inte tappa bort honom. Nu kan jag inte så mycket om teknik men jag fann följande gps tracker som verkar vara tåligt och bra.. men jag tänkte kolla med er vad ni tycker och tror?
Tack för all hjälp!
Eller så tar du på din hund en långlina eller flexikoppel och tar ditt ansvar då hundar under sommarhalvåret faktiskt inte får hållas på ett sånt sätt så de stör vilt :)
Mvh Linn
Är det när han är själv ute som han drar eller är det när du är ute o går med honom?
Här kommer mina tips, att sätta upp staket eller ha hunden kopplad. Du som hundägare har ansvar att din hund inte jagar s så här års, jag har svårt att tänka mig att han bara jagar harar.
Ett koppel är ett billigare alternativ.
Din hund får inte jaga vilt någon tid på åren, såvida det inte är en jakthund som används till jakt under rätt säsong.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund