Fredrik Steen
Jag är ute efter en diskussion om Fredrik Steens metoder. Jag har sökt bland gamla trådar men där diskuteras bara vad han tycker om foder eller vad man tycker om hur han hanterar problemhundar eller liknande. Jag är intresserad av att höra vad ni tycker om hans lösningar i vardagliga situationer för vanliga hundägare.
Diskutera för- och nackdelar med hans tankar och metoder om vardagslydnad helt enkelt.
Ni som inte har en aning eller vill diskutera foder eller hur han föder upp schäfer får gärna tassa vidare så inte den här tråden fokuserar på det.
Jag gillar att han ofta jämför hundar med barn. Tycker det är klockrent.
"På natten är alla katter svarta"
Jag gillar flera av hans metoder. Har läst hans blogg ett tag och någon bok för att få en uppfattning om honom och av det jag läst så tycker jag han har en rätt bra balans av krav och träning. Sen håller jag inte med honom i allt och förstår inte heller riktigt vad han menar i vissa fall. Men det senare handlar ju inte om hans metoder i sig.
Håller med #1 om att det förtydligar väldigt bra när han översätter många saker vi gör med våra hundar till en liknande situation med vad vi gör med ett barn. Det får en att tänka på hur man gör både en och två gånger.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Han kommer med en hel del bra & användbara tips för "svennehundägaren".
Han har säkerligen hjälpt många.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund