Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 570 ggr
capcap
0

Övertala förälder?

Hej jag vet inte riktigt hur jag ska få ut detta rätt utan att låta som en barunge, haha.

Vi har en underbar hund här hemma på fyra år, vi har det riktigt bra och har riktigt kul tillsammans. Nu är det såhär att jag har funderat på en till hund som sällskap för denna som vi har nu. Jag tycker helt enkelt att han behöver en kompis..

Jag har pratat med pappa om det och funderat först och främst på att skaffa en omplacering. Men nu kommer vi till min fråga..pappa tycker att vi kommer bli för bunda och behöva vara hemma hela tiden, vilket inte stämmer och det blir väl inte mer hemma för att man har två hundar. Jag förstår inte riktigt hans argument.. Men hur kan man få honom att ändra sig? På ett moget och bra sätt utan att pusha honom? 😴 Tack i förhand!

poodlelicious
1

Den stora skillnaden tycker jag är att det blir svårare att skaffa hundvakt åt två hundar när man måste åka bort. Annars tycker jag inte att det blev så värst mycket mer jobb. De har ju ofta väldigt stor glädje av varandra och det blir lite avlastning.

capcap
0

#1 ja det är det enda jag kan tänka mig också. Just anledningen till en till hund är ju då som sällskap till min egna. Tycker det är mer rättvist mot honom.

Sealle
0

#2 Är hunden hemma ensam mycket eller varför tycker du den är i behov av sällskap från en annan hund?

capcap
0

#3 nej nej han är inte ensam hemma mycket. Men jag tänker att han kan behöva en kompis då jag har mycket i skolan. Känner att han skulle behöva någon som men, ja men underhåller honom när jag kanske inte har tid :)

poodlelicious
2

#4 Sen är det viktigt att komma ihåg att det inte finns någon garanti för att de ska ha någon större glädje av varandra. En del hundar samexisterar och har inget emot varandra men det behöver heller inte älska varandra  och leka hela tiden. Vi skaffade två för att de skulle vara ensamma några timmar och det funkade hyfsat. Men det finns ingen garanti som sagt var.