Ge inte upp!
Jag har läst rätt så mycket om olika valpproblem som folk har nuförtiden, men vet ni vad? Alla valpar kommer att bete sig mer eller mindre jobbigt. De är valpar och behöver bara sin tid att växa upp helt enkelt. :-)
Ge inte upp på din hund även om det kan vara riktigt jobbigt just nu, det är värt all arbete som du lägger ner just nu i slutändan!
Med vänliga hälsningar
Hur menar du med att "ge upp"? Det är väl ett fåtal som skulle lämna tillbaka valpen för att den bits skulle jag tro. Däremot är det inte alls konstigt att man tycker att det är jobbigt och svårt med en valp för det är jäkligt svårt att hitta information om hur en vanlig valp kan vara, det mesta som står är att valpen kan bita lite och då ropar man AJ så går det över och så myser man valpmage lite… TRAMS! Valpar kan verkligen vara skitjobbiga, det är okej att tycka så även om valpen är fluffig och gullig.
Jag tillhör en av dom som inte tycker valptiden är jobbig - den är bara så himla rolig och jag får så otroligt många skratt åt galna upptåg och stojiga valpar. Jag är dock inte så känslig för valptänder😃
Jobbigt är däremot tonårstiden….🤐
Det är lite arbete med valp, dem kissar och bajsar fortfarande inne så man måste ut på många rastningar allt ska läras in dem nafsar i händerna, speciellt det där med att valpar nafsar i händerna verkar det vara många som inte vet om när dem köper hund det är bra att veta det gör nog nästan alla valpar.
Min nuvarande hund var också min första egna hund, och det känns som valptiden bara "försvann" jag saknar valptiden men samtidigt är jag också glad att den är över att jag har lyckats ganska bra förutom att hon är lite "ouppfostrad"