Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2888 ggr
Ridtravartjej
0

Ni med staffar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en staffetik på 5år som jag och min kille precis tagit över från några bekanta. Tiken är där van att äta Doggy Prima och har då alltid haft fri tillgång på mat. Hon är väldigt fin i hull men små äter väldigt ofta. Vi har tänkt att träna henne lite så hon får mer muskler då hon är lite tanig på de viset. (Lägger in en bild så ni får se hur hon ser ut!)

Så nu till min fråga, ni med staffar och liknade raser, vad ger ni för mat till era? Hur ofta får dom mat och hur ofta motioneras/tränas dom?

oh-la
0

Min tjej får vom, ca 200g per portion 2ggr om dagen plus lite torrisar, Magnusso, och är i bra hull. Hon motioneras med promenader, tränar minst nån timme om dagen, och då är det allmänlydnad och trix. Brukar träna mycket på promenaderna, mycket kontakt och lydnadsövningar. Nu tränar vi mycket viltspår, som hon älskar, så hon förhoppningsvis kan bli en bra hjälp att hitta skadat vilt när husse jagar. Vi ska dra igång och börja tävla i nose work nu till sommaren också, och nose work kan jag verkligen rekommera! Funkar att träna både inne och ute och är grym träning trista dagar. Med staffe får man hitta på annat när vädret inte är så bra ;) grattis till underbar ras!!

russin
0

Hur kan en hund småäta väldigt ofta ? Har ni mat framme hela tiden ?

Ge två mål per dag, så kan hunden inte småäta🙂

Hildgrim
0

#1 Menar du riktig vom (alltså magen från en idisslare) eller färskfodret Vom og hundemat? Är otroligt stor skillnad. ;P

[Caroline.N]
0

#3 Har inte VoH bytt namn till Vom? Jag har för mig att jag läst det någonstans i alla fall :)

TS, Vilken himla fin tjej du har! 😍

Hildgrim
1

#3 Vom och hundemat heter fortfarande Vom och hundemat. Däremot verkar dom vilja benämna sig under förkortningen VOM.

Men det är ganska förvirrande både när företag och privatpersoner skriver "vom" ifall dom egentligen menar vitaminiserat färskfoder. Är till och med skadligt om någon tar efter råd att ge vom till sin hund och då enbart ger komage.

Tilda93
0

Ett tips :) om du har fb så finns det iallafall  2 st staffe grupper, Staffe-snack och staffinfo.se  som jag är med i och jag tycker att jag fått mycket bra info där :D

(har precis blivit med staff också, dock är hon 9 veckor på lördag :D )

Lycka till med eran fina tjej :)