Jag ska få valp!
Åh, jag är så himla lycklig! Jag ska äntligen få en liten valp! Min älskling fick somna in 2012, och det har varit en hemsk tid dessa år utan kärleken bara en hund kan ge och få. Jag har ju haft hund hela livet, så det är svårt att vara utan. Jag vågar påstå att Sussie var den bästa hund man någonsin kunnat önska sig, och det handlar absolut inte om att ersätta, för det går inte. Men att få ha en hårig liten sötnos att lägga energi på igen, och då få en massa ny energi, det är fantastiskt. Jag ser så hemskt mycket fram emot måndag, då ska jag få träffa henne för första gången!
Felicia ska hon heta. Hon är urgullig! Hon är en dansk-svensk gårdshund med en stor svart prick mitt på skallen, så himla söt! Jag får lägga upp en bild på det lilla undret när jag väl fått plåta henne lite. Sen kommer den lååååånga väntan innan vi kan hämta henne. Men den 14 maj, då åker vi så fort som möjligt dit och tar hem henne! Jippi! 😃
Grattis! Vad kul :)
Vad kul! Lycka till! 🙂
I'm out 
#3 Tik kallas det i hundvärlden, men inte alltid lätt att veta sådant.
Grattis till dig och TS.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Blandar ihop dedär hela tiden (marsvin och katter samt hamster finns hemma och jag råkar alltid säga tik till fel sort heheh) Men tack För att du påminde mig :)
Tack alla! Idag har vi träffat henne och hennes syskon. Hon hade den bästa personlighet jag kunde tänka mig! Ena stunden extremt busig och lekfull, andra stunden mysig och gosig. Och hon var mycket social, utåtriktad och ville gärna vara nära. Ingen av hennes syskon var som henne, fantastisk valp!
Åh vilken fin liten valp! Grattis! 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag beklagar för den förra hunden och gratulerar för din nya valp, hoppas ni får det minst lika underbart som du och den första hunden hade det!
åh va söt :D Grattis :D
Ska hämta en Staffe valp i helgen :D men är lite inne på en dansk-svenskgårdshund som nästa hund :)
Tack hörrni! #9 Ja vi ska ta valpar på denna lilla donna om några år, så då kan du höra av dig, haha ;-) Nej men vad kul att få hem valp! Vad är det för ras?
Men vilken sötnos! :) Grattis!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jattesot! Grattis!
Tack! Nej usch jag kan inte vänta tre veckor till! Hur ska man fördriva tiden?
Grattis och lycka till med valpen!
#10 vart kommer hon ifrån ? :) alltså vilken kennel ? :)
en Staffordshire bullterrier :)
Hon kommer inte från en kennel, men hon är precis som sin mor registrerad. Hennes far kommer från en kennel om jag inte tar fel :-)
#13 passa på att sova, sånt blir det inte mycket av med valp 😂
#17 haha nej jag sover inte mycket jag heller. Men man får väl passa på när den stupar efter lekstunden! Haha!
#18 det trodde jag att jag skulle kunna göra pjuuuh, nääähähähä du, min hund sov typ 4timmar per dygn (räknat med nätterna) jag var såååå slut. Ingen orkade med henne! Så nu när hon träffar sin yngre hundkompis skrattar jag bara när hon inte har energi kvar och kompisen fortfarande vill busa, min hämnd emot hennes hemska valpperiod!
#16 Aha okej :) men hon har stamtavla? :)
#20 Absolut! Sånt är vi noga med :-)
#17 Jag har en annan uppfattning av valpar… att dem sover mycket, valpar behöver mycket sömn en valp som inte sover mer än 4 timmar per dygn låter lite stressad?
Min jack russell terrier tik var ett energiknippe emellanåt som valp, men sov sig igenom hela nätterna och sov också gärna under dagarna då och då :)
#21 det är bra :D
Grattis vilken söt valp, härligt rasval hoppas du bjuder oss på en massa bilder och berättar hur allt går.
#24 Det ska jag absolut göra! Mycket svårt att låta bli dessutom!
#22 Min kinesvalp var riktigt litet monster på att bränna energi och hålla oss vakna. Han var inte stressad men körde slut på tre andra hundar plus två människor DAGLIGEN!
Visst sov han på dagen men hans sömnstunder var över på 20-40 minuter under dagtid så var han igång igen. Hur han sov på natten har jag förträngt. 🤐 Men slut var jag! Han var en riktig handfull som plutt. Ixxi var mycket enklare som valp, sov från 22 till 6 och få olyckor däremellan, ferdinand dagtid, ej destruktiv och sov mer än hon höll igång med bus och annat. :) Varierar nog stort mellan individer skulle jag tro i överlag. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#22 min tik var inte stressad eller ostabil på något vis som valp, hon var bara aldrig någonsin trött! Jag stängde ut henne i hallen medans jag satt i köket med kompostgaller så hon skulle kunna se mig, men hon sov inte, hon lekte med sig själv, samma varenda gång jag hälsade på (två-tre gånger) innan vi hämtade henne, ingen av valparna sov någonsin eller var minsta trötta! Har aldrig varit med om något liknande förut men fick höra ifrån x antal ägare att "schäfrar är monster som valpar" och att deras valpar inte heller varit så himla lugna och "soviga" som valpar ska vara. "min" Pudel hane som jag hämtade var också energiknippe men inte ens i närheten som min tik, han sov mer än han var vaken men när han väl varvaken var han ju suuuuper busig.
I morgon ska vi åka upp och hälsa på henne en gång till! Åh så roligt! Nu är det bara 10 dagar kvar!
#28 va kul :D
vi hämtade vår i lördags :D
Oh vad roligt:D Jag hämtar min om en knapp månad, man längtar ju ijhäl sig haha!
Hälsningar
Fredrika
Vad kul för er! :-D Jag ska lägga till lite bilder när jag fört över dem till datorn! Hon var så underbar idag! Hon ville gärna leka och bita i fingrarna som alla valpar, men det var så snällt och försiktigt! Syrran däremot drog och slet så hårt hon kunde, haha aj. Vår tjej ålade in i nacken och upp i näsan och gosade extremt mycket, och sen skulle vi leka lite till! Åh dessa nio dagar är outhärdliga!
31 Låter som ni valt rätt valp ser fram mot härliga valpbilder 😍