Promenadskor?
Hej! :)
För ett tag sen frågade jag om fritidsbyxor men nu tänkte jag höra om skor istället. Vad har ni på fötterna när ni är ute och går vanliga långa promenader? Jag har ett par kängor ifrån Haglöfs att traska runt i skogen med men jag skulle vilka ha ett par 'vanliga' skor att gå med annars. Just nu har jag converse vilket mina fötter säkert kommer hata mig för i framtiden så har ni några tips på några walkingskor kanske? Som även funkar under sommaren utan att det blir för varmt?
Bra gympaskor som är för utomhusträning. Fungerar bra på våren, sommaren och en bit in på hösten. Vintern är svårare att hitta som är varma men sköna att gå med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har ett par Salomonkängor som jag har i all djurhantering (och hade jag inte använt dem i stallet så att de luktade en del så skulle jag använda dem alla dygnets timmar).
Stadiga om fotleden, lätta, bra grepp, och svala! Jag hade dem utan större problem mitt under sommaren, och då svettas jag ändå en hel del. (Har dem året runt, utan att frysa under vintern också.)
Jag är helt kär! 😍
Jag är väldigt plattfotad och har fått ett par skor utprovade på löplabbet. De är från märket asics och jag inte vara annat än nöjd.
@vendelasandell på instagram.

Tips!
Gå till sportaffären eller någon specialaffär med fotriktiga skor och köp skor.
Jag har ett par lätta Salomon som jag gillar .
Använder ett par Björn Borg sneakers, inte lika tunna som Converse. Kanske det finns andra färger än rosa :-) Converse är en ren plåga om man ska promenera mycket, enligt mig. Länk till skorna: http://www.brandos.se/bjorn-borg/lloyd-mid-nyl-l-1311091520-5600-fuchsia/a71773
Jag har vandringsskor från naturkompaniet och gore-tex träningsskor. Vädertåliga kängor är värda varenda krona. Hade konstant benhinneinflammation tills jag köpte bra väder tåliga skor, som även gick att ha i regn. :)
Jag har fuskfoppatofflor, bekvämare skor än dom finns inte.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#7 Undrar vad dina fötter säger om några år om du går långpromenader i foppatofflor.
Håller med om att dom är sköna. Har 2 par själv. 1 par för vinter & 1par för sommar. Men jag har ingen hund att promenera med i oländig terräng.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#8 Dom säger ingenting, har redan gått i dom i en massa år.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Brukar också använda foppatofflor ibland, men ytterst sällan. Oftast på kortare rastrundor eller på sommaren om matte får för sig att ta med sig vovven till stranden :-) men brukar få ont efter en varm dag om jag bara går i "foppa" :-)
Jag har köpt på mig några olika par billigare träningsskor/gympadojjor eftersom mina fötter behöver variera skorna var dag för att inte få ont. Då kan jag dessutom ha olika färg och matcha lite så känns det lite roligare än att alltid gå i samma skor.