Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 973 ggr
[vattenhunden]
1

Bästa kläderna?

Hej! Ska praktisera på hunddagis i två veckor, men vad för kläder är mest praktiska att ha? Vet att ett par bra promenadskor är bra att ha, då man får promenera mycket med hundarna. Men resten då? Arbetsbyxor, tränings/jogging leggings, mjukisbyxor eller jeansbyxor, vilket är passar bäst? Rent praktiskt?

AnneN
1

Jag skulle säga antingen jeans eller arbetsbyxor då de är mer hållbara och tål vassa hundklor. Bekväma skor är A och O då man jobbar på hunddagis och kan även rekommendera att alltid ha med extra sockar (kan bli lite blött om fötterna beroende på vart man promenerar) och se till att ha med dig regnkläder varje dag även om det ser fint ut på morgonen så vet man aldrig om det kommer en regnskur senare.

Jobbar själv på ett hunddagis så vet att oömma kläder anpassade efter vädret för dagen är viktigt om man inte vill bli blöt och kall.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kelin
1

Jag använder fritidsbyxor som även har bra fickor och gore-tex skor när jag jobbar på pensionat. Kläder som tål att hundarna hoppar, smakar lite på samt vädertåliga!

Kelin
0

Även lager på lager ibland kan det vara kallt på morgonen och bli varmare senare då är det skönt att ta av sig. Det kan även bli tvärt om som Annen sa :)

Em_
1

Vantar/handskar med bra grepp kan också vara bra att ha.

wingren
1

Vattenflaska är superviktigt på sommaren, iaf om man är dålig på att dricka i vanliga fall.Jag jobbade på hunddagis förr och var alltid dålig på att dricka tills jag fick med mig vattenflaska och drack mellan varje promenad. Solkräm är också bra för att skydda huden nu när solen börjat titta fram, lätt att glömma men är man ute 5h/dag så tar huden stryk även om man inte bränner sig :)