ett litet probelm...
jag har en Pudel, han är lite över 7 år gammal. han är hur go som helst mot oss i familjen. kommer gärna och kelar med oss och älskar att gå ut och gå långa rundor. han är även duktig på agility, och tävlar lite, men tränar mest för att han tycker det är så fruktansvärt kul.. och där går allting bra.. dock är han ganska reserverad mot andra människor, hälsar gärna, men det är sällan folk som får röra honom, undantag om det är barn. det går bra med barn…
MEN, nu komme jag till det som jag tycker jag har lite problem med. När vi är ute och går, så möter vi en hund. den är ca 50 meter framför oss.. då stelnar han till och vill inte gå, utan följer bara den andra hunden med blicken. ju närmare den andra hunden kommer ju närmare går han till mig, som om han är rädd.. när hunden är ca 10 meter ifrån står han praktiskt taget bakom mig och verkar rädd..
men sen när den andra hunden vill nosa på honom så går han fram och nosar. sen kan han få sånna konstiga ryck, att bara stå och skälla jätte högt rakt ut mot hunden, och morra, men inte agressivt, utan med en lekande rörelse. så det ser ut som om han vill leka, men det hörs inte som det..
då brukar den andra hundägaen dra undan sin hund, som om min skulle vara agressiv.. men han är ju inte det.. han har aldrig bitigt någon..
är det bara ahans sätt att leka ? eller ?
vi har en hundpsykolog som vi nästan bor granne med, och han är väl den enda som förstår att ha inte är aggresiv, och han drar inte undan sin hund när min hund håller på som han gör, och domfunkar jätte bra ihop..
det är ifs hundar som han nästan aldrig träffas osm han gör såhär mot.. hundarna på agilityn gör han inte så mot alls.. jag fattar inte alls vad det ska betyda..
oj, nu blev det ganska långt,, hoppas att ni endå läser det! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jättesvårt att säga när man inte ser detta live.
Men fråga hundpsykologen som Du bor granne med varför hunden har detta beteende.
mjo,, jag har ju frågat,, men han säger bara att det är normalt,, men jag har inte sett någon annan hund göra så.. jag tycker inte det är normalt iaf…
Medarbetare på Hundar.ifokus