Tips på bilsele?
Letar efter en bilsele till min JRT. Någon som har tips på några bra och vettiga? Han ska sitta i en Volvo S40! :)
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
Allsafe 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Säger som #1 Allsafe! :D
Förlåt om jag kapar tråden, men måste bara fråga:
Jag fattar ju att pris hör ihop med kvalitet, så Allsafe är förmodligen bäst, men kan någon förklara för mig vad det är med den selen som gör den bättre än de billigare? Håller de längre? Lättare att ta på? Lättare att sätta fast? Sitter bättre på hunden (dvs skaver inte eller är obekväm)? Det är ju ändå en avsevärd prisskillnad mellan Allsafe och vissa andra selar. Jag är inte snål och självklart vill jag ha det bästa till min hund, men om man kan få något som är helst okej för mindre pengar så….
Jag har kikat på hurtta senaste sele, står att den kan användas som sele i bilen också. Den är en aning billigare, med tanke på att han inte kommer åka i bilen så ofta..
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
#3 Den stora skillnaden ligger nog i att Allsafe faktiskt är krocktestad och alltså säker att använda vid bilkörning. Så vitt jag vet är det den enda krocktestade selen som finns att köpa i Sverige.
#5 tack för ditt svar!
Ja precis Allsafe är krocktestad och ska hålla för sina vikter vid en krock. Har ett själv som jag använde under en lång bilresa när hunden inte fick plats i skuffen.
Enda nackdelen med den selen är att den nötte sönder säkerhetsbältet. Så jag fick byta och de är inte billiga. Så mitt råd är att ni sätter något mellan bältet och "haken" om ni väljer Allsafe.