Hur många tricks kan din hund?
Min bordercollie kan 53 tricks hur många tricks kan din hund?
18 vad jag kan komma på nu. Han är 1 år så har satsat mer på vardagslydnaden än trick träningen. De flesta kommandona har han kunnat sen han var 4 månader. :) Så matte har legat på latsidan med trick träningen de senaste månaderna.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Min hund är inte ett dugg intresserad av trickträning men det beror också lite på vad ni ser som trick.
I runda slängar ca 15 kanske?
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
runt 32, med stor sannolikhet någon/ några jag glömt :P
#2 det satt jag också o undrade över… jag tog i alla fall inte med typ gå fot och allt inom agility, aportering och sök? :) utan bara just rena trick som sitt, ligg, vacker tass
Min hund kan mellan 120-150 tricks. På min blogg har jag lagt upp några, men kommer uppdatera listan inatt och imorgon. Brownie älskar trickträning och tycker att det inte finns någon festligare än när klickern kommer fram.
Här kommer lite bilder på blandade trick :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#5 Lite OT men din hund är bara för söt! Ska kika in på din hemsida 🙂
30-40 kanske, har väldigt dålig koll!
// Nadja
#5 han är så himla fin! Verkar vara en riktigt rolig hund :) OnT Om jag inte räknar med vardagslydnad och tävlingslydnadskommandon så kan han nog runt… 15.. men jag har väldigt mycket kommandon i vardagen som "hoppa upp", "gå in", "fortsätt" osv så med alla dem blir det kanske upp mot 50. Han är en snart 2 årig kh collie med armbågsproblem så han blir ju lite begränsad och kan inte göra allt som andra hundar kan :) men han tycker trick är superkul! :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#0 53 tricks Du får gärna göra en lista på dom tricksen Jag behöver tips på tricks :)
Runt 50 kanske hon kommer ihåg, men har kunnat flera. Tyvärr lägger jag inte tid eller energi på att träna simpla skoj tricks längre :( Tar all tid till annan träning.
Skicka in en lista på tricks för hunden. Vore kul att se om vi tycker lika angående tricksen. Menar ni att "sitt", "vänta", "gå fot" etc är tricks? För mig är det mera lydnad. Gör en lista, snälla….
Alla tricka, inklusive basic tricks och t.ex slalom/hopp över hinder. Och även andra trixks som snörra och vacker tass
Fast tex "fot" "flytta på dig" och andra vardags/tävlingslydnadskommandon är väl ändå inte "trick"?
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#6 Tack! :)
#8 Ja, det är han verkligen :) Önskar bara att han var lika glad i att träna tävlingssporter, haha.
#11 Jag räknas bara rena skojtrick (fast räknar förvisso HtM-positionerna som trick, precis som många freestylerörelser). Vardags"fot" (gå fint vid sidan i koppel), sitt, stanna osv ser jag som vardagslydnad. Hopp, sändande till kon osv ser jag som hundsportskommandon. Men jag kan skriva en lista om du vill :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Om man inte räknar kom, stanna, hoppa m.m. så kan han nog ungefär 20 tricks :)
//Flöffo
Min Tervueren kan ett tiotal tricks tror jag.
Min Malinois kan väl 3-5 tricks.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se