Valpväntartråden 2015 #2
Den andra började bli lite väl lång, så här är en ny 😃
// Nadja
Tass
Skriver här med.. min valp och hennes/hans syskon blev en vecka igår 😊👍
Tassar in jag med
Tass ~
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Tass
-
Tass!
Varma hälsningar
*Tass* Det är så kul att följa dessa trådar:)
Det funkar att bara klicka på bokmärk om man vill följa ;)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#8 inte från mobilen :)
#9 inte i mobilversionen nej, men går man in på vanliga sidan på nätet funkar det :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#10 min mobil hoppar tillbaka till mobilversionen även om jag trycker på "vanliga versionen". Men min mobil är väl bara dum :P
Senaste update: Fick ett sent mail av "backup-uppfödaren" jag mailat. Hon ska ha en bolognese-kull i början av april så skulle ev kunna bli valp redan i juni-ish! Första uppfödaren jag står på kö hos har nu parat 2 tikar, så den ena skulle få i början av maj och den andra ett par-tre veckor senare… Om det tar sig och allt går som det ska och sådär. Är utomlands just nu och hälsar på svärföräldrarna men får ringa båda uppfödarna när jag kommer hem och snacka lite. Men så tror jag att det definitivt borde bli en liten tik till mig, på 3 förväntade kullar… :D och ev en till tik som ska paras. Men ja. Borde få min lilla tös i sommar :) ♡
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Tass
- Nederlandse Kooikerhondje -
#13 vilken ras är valpen? 🙂 Har för mig att du skrivit det nånstans men kan inte hitta vart ;)
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Kan äntligen skriva i en sån här tråd! Det blir en liten pudeltik till sommaren i färgen svart antagligen. Står på kö i två kennlar och den ena ska föda i maj och den andra i juni, hoppas bara att det blir tikar och inte bara hanar. Kan knappt vänta!😃
Tassar in här återigen… ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tassar in hit för att läsa fina valphistorier och plåga mig själv med söta valpbilder (a) Själv blir det valp nästa år, om allt går som det ska.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#17 vilken ras ska du ha? :)
Jag får förhoppningsvis hem min första egna vovve till sommaren :) Står först i kö hos uppfödaren för hanar. (Finsk lapphund) Tiken som ska bli mamma blev parad nu i mars så nu är det en lång väntan kvar…om allt går som det ska och om det nu blir någon hane i kullen dvs. ☀️
Min vappis föddes igår runt midnatt! Superspännande! :)
#18 Det blir en Berger des Pyrénées à face rase :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#21 O.O *lalalalala biiiingoooo*
Jag sitter och planerar framtida hundar redan jag. Vet att det blir pekingese efter Digger (Digger är Mikes hund så pekingese är Mikes val) så jag funderar på vad jag vill ha efter Ixxi som nu är 11. Jag hoppas hon är MÅNGA år bort från regnbågsbron men man kan inte förbereda sig nog. Digger verkar förtvina så oroar mig över honom men Ixxi verkar ha många fler år kvar. Digger blir 13 i april, har blåsljud på hjärtat, har börjat hosta lite och tappar muskelmassa och vikt trots kattfoder som tillskott till vanliga high energy fodret. Han har alltid haft hög förbränning men detta är vansinne. Avmaskad är han med så… ja vi får se hur länge vi får ha kvar honom helt enkelt. Letar pekingesekennlar samt raser omvartannat.
Har glott mig blind på youtube och google och shelters för att få en bild eller idé av vad jag vill ha. Jag vet vad jag vill ha i en hund - men vissa grejer sätter käppar i sig själv så jag blir alldeles snurrig. 🤦♂️
Jag vet med mig att om jag inte planerat noga när hon försvinner så kommer sorgen få mig att impulsköpa och riskera ångra mig. Hon är min första hund så det är en big deal.
*pladdrar*
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
åååh som man vill ha vaaalp!Jag har inte velat ha valp efter min första hund, han var ju ett rent helvete, men nu vill jag så gärna ha en till cocker spaniel, men det är så svårt att hitta en bra uppfödare med dom hårda kraven jag har (finns ju ingen cocker uppfödare som någonsin skulle gå med på mina krav, *suck!*) Funderar på jakt cocker men vet inte riktigt om jag vill ha det. Jag VILL ha en svart & vit cocker men det verkar så sjukt svårt att få tag i en sån, finns ingen som riktigt avlar på den färgen utan den bara uppstår verkar det som och det är så trist för den är verkligen sååååååååå fin. Sen vet jag inte om jag vill skaffa hund i år, i år skulle vara den bästa perioden då jag är hemma 24/7 närsta år kommer jag börja plugga igen och då vet jag inte när det kommer passa sig med en valp.
Jag funderar också på BC valp, helt sjukt jag har inte tyckt om BC så mycket som jag gör just nu jag har fått ny inblick i just BC och vallning, samt så vill jag ha kooiker men det verkar lite litet men det skulle ändå passa bra! Så det står emellan dessa tre raser vilket också är typ de tre raser som passar mig och som jag tål i allergi väg. Förr var det ju alltid schäfer och husky som gällde, hahah det föll ju bort när allergin satte in! -.-'
nä jag får sitta här och kolla på när alla får sina valpar för i år, tycka synd om mig själv lite också :p
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Om 4 veckor ska jag hälsa på uppfödaren :o :D
#24 Kul! Vilken ras blir det?
#25 Australian Shepherd :)
#24 hoppas det går smidigt hela vägen den här gången, jag och Trassel håller tummarna för dig! 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
#26 Om allt gar bra far vi en bildbomb? 😃 Langtar sa mycket sjalv.
Tassar in här jag med nu. Planeringen inför valp är väl inte helt igång men nu när min yngsta hund fått cancer så blir det väl en ny snabbare än jag hade tänkte 😭
Codeavalone.blogg.se
Inte konstigt att trådarna blir långa när alla skriver meningslösa inlägg med ordet "tass" istället för att bara följa tråden? 😃
Själv så står jag och sambon inför valet och kvalet…
Vi har två (väldigt) olika raser att välja mellan, och kan inte riktigt bestämma oss!
Men om allt går som det ska så blir det iaf en valp i hemmet till hösten!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#27 tack! :D Det hoppas jag med! Tredje gången gillt nu!
#28 absolut 😃
På söndag flyttar det hem en valp :D
Nu är valparna födda och det ser ut som att vi kommer få hem en liten hane i mitten på maj :D
#24 Åh, vad är det för kombination du är intresserad av denna gång? 😃
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
#34 skickar pm :)
På söndag ska jag göra ett litet tjyvbesök i valplådan…. 😍
#36 vilken ras? Sot!
#8 Chinese crested, Powder puff :)
Hoppar in här. :) Hämtar en dansk svensk gårdshund om en månad. Imorgon åker vi och hälsar på. Ska bli väldigt spännande! :)
Idag fick jag se lite fler bilder på bebisarna som bara är 6 dagar gamla 😍 Guud vad man längtar tills man kan åka å besöka de små 😃 Här hemma har vi redan börjat installerat in oss på en till medlem i flocken. 🙂
vilken ras? #41
#42 En liten Kooikerhondje :)
😍 #43
Tiken är dräktig så håller tummarna att det föds en liten tik åt mig. 💕
Nu är det 3 veckor tills jag ska hälsa på! *-*
På lördag ska vi hälsa på valparna 😆
#30 Vilka raser?
#48 Nu dog jag en smula. 😍
Väntar på min valp som jag får hämta om lite mer än 4 veckor! En Norsk lundehunds valp. Har väntat på valp sen i somras sen fick jag reda på att denna uppfödaren skulle ha valpar och då blev det en till mig :) Spännande med första valp. Min tik jag har nu va 15 mån när jag fick henne. Jag kan inte prata om nått annat nu är valpen!! Är super taggad.
Nu är det bara två veckor kvar tills jag ska hälsa på uppfödaren! Hoppas hoppas hoppas att hon gillar mig så jag får köpa en liten lurvtuss *håller tummarna*
I morgon blir det ett första besök hos valparna :D
Nervöst och riktigt roligt :D
Står i kö hos två uppfödare, den ena ska ha valpar redan 7-8 april!! :) Pratade med dem båda på telefon, de har många på kö men eventuellt kan jag bli fodervärd åt en liten tik istället för att köpa, något jag redan hade funderat på då det är en såpass ovanlig ras (Bichon Bolognese) att det är bra att vara med och bibehålla rasen. Att hunden officiellt då är uppfödarens tills den fått två kullar/fyller fem år gör ju inte så mycket och ser det som positivt att den kan få chans att bli mamma ;) och 10 veckor 2 gånger på 5 år ska jag väl överleva utan henne?! ;S Kan ju åka och hälsa på då också säkert :) Dessutom finns ju då möjligheten att i framtiden köpa en avkomma! Eller ättling? (Är ättling fram eller bak i tiden, blev förvirrad! Haha! Men typ, barnbarn kanske, barn blir nog lite tidigt) Är väldigt pepp iallafall, men samtidigt nervös för allt som kan gå fel så att jag slutar upp utan vovve! :( innan tänkte jag att då väntar jag tills nästa år men nu är jag liksom inställd på valp i år! ;) Håll tummarna för att min tik föds 7-8 april! Alternativt i någon av majkullarna vi hoppas på! Två tikar hos andra uppfödaren är parade, den ena verkar vara dräktig men de är inte 100% säkra än, den andra är för tidigt att säga…
Hoppar in här även valpen nog först kommer om lite mera än ett år 😭
All den väntan!
Men nästa år blir det i alla fall en liten Kromis pojke till mig ;-) ❤️
Han kommer vara med på alla mina äventyr och användas till Agility, lydnad och möjligen räddningshund och utställning. Mycket att göra ;) Men just nu sparas det bara upp på konton för att ge den lilla pojken den bästa start i livet :3
Vad tycker ni om namnet Dexter til sådan en liten strävhårig kromis? (Bilden är tagen från google och är inte min, mera så folk vet hur rasen ser ut)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#56 det är inte tillåtet att ta bilder från google :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Är så sugen på valp, hoppas att det blir något :)
#57 Oj förlåt visste inte :S
Vet dock inte hur jag tar bort bilden
Instagram
Lite planer med blandade känslor nu iår.
-
Ska få hem en liten Amstaff mix i början av sommaren! 😃
Och jag fortsätter att drömma, har dock börjat fundera mer och mer på om jag verkligen vill ha valp. Jag mår så bra av att hjälpa, så en omplacering är egentligen givet för mig. Men nu till studenten skrivs en "omplacering" över på mig, om allt går som planerat :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#62 Nimbus? :D
-
#60 Vad för planer? 🙂
Tass Josephine
#Ev. ta hand om en omplacering som går emot mina principer
-
#66 göllliiiiigggg 😍
Här sitter man och funderar på namn, har fastnat för Kira som betyder Ljus på Hebreiska och Eska (Inut) som betyder eller mera sagt är en Bäck som rinner i Alaska.
Namn är verkligen svårt när man får välja själv :p
#68 Eska var superfint ju! :D
#69 Jätte fina namn! Jag är ju väldigt förtjust i Astrid Lindgren och speciellt bröderna Lejonhjärta så bestämde mig för länge sedan att det blir en Katla. Om det mot all förmodan skulle bli en hane blir det nog en Fred. Idag är tiken på dygn 58 så när som helst nu kan valparna födas!
// Nadja
#68 Hahaha jag är också i namn-tankar. Har kommit fram till ett irländskt/celtiskt iom att rasen är brittisk… Kom fram till Aiden/Aeden som betyder "fiery one", Cohlin, eller Quilin som betyder "Gently shaped, athletic" vilket man minst sagt kan kalla hunden. Lutar mot Aiden/Aeden :)
-
#71 Det här med namn är verkligen jättesvårt och tiknamn är nästan värst, skulle kunna döpa ett par dussin hanar känns det som, på den fronten har jag massa namn att flura på. 🤪
Jag är ute efter ett ovanligtnamn och nu kom jag på att namnet måste höra till rasens ursprungsland då mina andra hundar har namn från sina "länder". Nu kom jag in på Nederländska namnet Fenna också som betyder tapper, modig, beskyddare, så det börjar mer luta åt Fenna, lite gulligt kanske namnet var. :)
Namn är svårt med andra ord.
Aiden/Aeden var ju jättefint! Är själv ett fan av celtiskt kultur. :)
#72 Haha, jag har tvärtom, lättare för tiknamn xD Jaaa celtiska kulturen är spännande, men jag gillar att döpa hundar efter därifrån de kommer ifrån, och just den här hundens ras kommer ifrån englande/UK/brittaniiiaaa~~ så det kändes givet att den kommer få ett celtiskt namn :)
-
#65 Ska bli spännande att se vad det är för vovve och följa er! :D
Kennel Flatian's 
#74 Haha tack, jag är själv väldigt spänd på hur det blir😊
-
14 april är det dax för oss att besöka valparna, så spännande :D
21 April åker jag 115-120 mil upp i landet och hämtar hem min efterlängtade valp 😍
#77 Vad för valp åker du så långt för? 🙂 Vet att många åker väldigt långt för sina valpar, men tänker att det måste finnas något speciellt med just den valpen som gör att du åker den sträckan? 😍
#78 Hämtar hem en liten flat tik 😍 Jag är grymt nöjd med uppfödaren! Hade inte kunnat tänka mig en bättre uppfödare. Hon är verkligen super. Valpen kommer även från bra linjer och jag gillar verkligen uppfödarens avelstänk och synen hon har på hund överlag 👌
#80 åhh, gud så söt!!
jag tycker Wezzla / Vezzla / Wessla / Vessla är gulligt! ❤️
Vågar inteee hoppas… vill hoppas, men med min tur så är det aldrig så.. 😞
-
Nu har hon visserligen precis fyllt ett år, men ser ut som att det blir en unghund här hemma i sommar! Vi har henne på prov just nu :)
Åhh ser ut som att det blir valp nu om 6 veckor. Ska hälsa på uppfödaren om 1½ vecka 😍 Säger som ovan, vågar knappt hoppas 😃
Vänta bara tills min trolldryck börjat verka
Valparna är födda och det blir en tik till mig, är helt överlycklig! 😃😍
// Nadja
#85 Jaaaa!!! En liten Katla
Första kullen är född i förrgår, blev en tik som uppfödaren inte tänker sälja utan ta ut på foder. Jag får reda på om jag får ta henne på måndag när uppfödaren pratat med familjen som är före mig i kö för en tikvalp. Uppfödaren visste inte om de ville vara fodervärdar eller strikt köpa. Håll tummarna för mig att de tar en hane eller väntar på nästa kull! ;)
#88 😍😍😍
Vilken storlek blir dom? 🙂
#89 De flesta blir dvärg men en eller två blir mellan😃
-
#82 vad är det för ras du planerar? ☺
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#91 Det vill jag inte avslöja fören det är helt spikat, så väntar liiiiiiite lite till!🤫
-
#92 Spännande!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#68 Eska är superfint! Jag funderade på det namnet fast med stavningen Esca till min setterpojke, men det blev en Merry istället :)
Yay! Får valp i slutet av maj! :D
Det verkar jättelovande dethär, vill så jättegärna avslöja men då lär det säkert gå ut skogen, det är ju mentalt påfrestande att inte skriva något om det.🥵
-
Min farmor har skaffat valp UTAN ATT BERÄTTA! :( En liten hovawart! Så himla söt! Ska hälsa på henne snart, Tesla heter hon! Själv väntar jag på den perfekta kombinationen…
#85 Nu måste du ju berätta för en som inte har hängt med, vad är det för ras? Också en Lagotto eller? :)
Jag väntar valp. Tiken skall börja löpa när som helst!
Medarbetare på brukshundraser.
#98 Hihi, det ska jag göra! Blir faktiskt ingen lagotto utan en schapendoes
// Nadja
#95 va kul :D va för ras? :) I dag fyller valparna 1 månad 😊👍
#101 Bichon Bolognese! Så glad nu, och nervös för att något ska gå fel! ;)
#99 Vilken ras blir det?
#103 En till tollare :)
#104 AVIS! 😃 Vill också ha en rödtott!
Kennel Flatian's 
#105 Jag förstår dig fullt ut ;) Det är en olidligt lång väntan. Hoppas att parningen tar sig och att det föds en hane till mig. :)
Nu kan jag inte hålla mig längre!
Haft lite kontakt med en uppfödare som har en bc som ska tas ur vallningen, så ska eventuellt åka och träffa dom nästa vecka
-
#104 Så spännande, lycka till med valpen!
på söndag ska jag hälsa på uppfödaren! :D Ska bli sjukt roligt! Men är nervös också! Hoppas verkligen verkligen att hon gillar mig 🤐
#109 Det kommer hon säkert!!! :D
-
Valpens tilltänkta far- http://www.filhos-welt.de Gillar hans linjer skarpt. Sedan är han inte så ful att titta på ;)
Om ett par veckor flyttar det in en liten blandrasvalp hos oss. :) Ganska många raser men det blir en aktiv hund i schäfer-stl, brun o vit. Häromdan var jag iväg o köpte lite småsaker åt honom och hittade för en gång skull ett Hurtta halsband med riktigt fina färger. När jag kom hem såg jag att färgerna nog är snyggare på stora hunden men han kanske kan få ett likadant sen.
Hoppas på att min tik blir dräktig nu när hon ska paras och att de kommer en liten goding. Hoppas hoppas att allt går som de ska så jag får nästa stjärna :) Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno
Valparna är födda!
#112 Vilken liten sötnos! ❤️
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#115, kul, vilken uppfödare? :)
#106 Ja men du har ju iallafall plaaaner! :D Jag kan inte köpa en på flera år ;)
#107 Spännande! :D Håller tummarna!
Kennel Flatian's 
Nästa vecka åker jag och mina päron och hälsar på uppfödaren, hundarna å valparna, längtar såå! 😃
#117 Kennel Bachwi. Träffade dem för över ett år sedan, har varit inne på rena vallinjer men fastnade för tiken och fick en bra kontakta med uppfödaren och nu när hon vart dräktig så kändes det rätt helt enkelt. :) Är spänd då det blir första hunden, men känns riktigt kul!
Åter igen… Står som andraintressant på ytterligare en BC, en yngre hane som jag ev. kan valla med också, vilket vore jättekul och spännande. Håller tummarna.
-
Nedräkning… en vecka och tio minuter kvar tills vi får träffa och ta hem vår nya familjemedlem. ♡ Längtar.
Snart blir det dags att hålla sig ur denna tråden. Sötdöden kommer vara överväldigande. :)
Imorgon ska jag hälsa på uppfödaren! :o nerviiiiigt
Va spännande #124. Finns några valpar än eller ska du bara träffa uppfödaren? :)
Det finns valpar! Så ska se om uppfödaren gillar mig så att jag får köpa valp :) de är dock bara 4 veckor än så länge så om jag får köpa så dröjer det ett tag till :)
#126 Håller tummarna!
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#126 Det kommer gå bra, det lovar jag! :D
-
Nästa söndag ska vi och hälsa på valparna
// Nadja
#129 Roligt! 👍
Och jag ska eventuellt åka och hälsa på gammelmannen nästa vecka, när vet jag inte men det kom upp som förslag nästa vecka!
-
#126 Va kul! :) Håller tummarna att ni gillar varann. Aussie?
Tack för alla "lycka tills" 😍
#132 japp det är aussie :)
#134 e det BC?
Instagram
Nänänä.. Australian shepherd :)
#136 Damnit, trodde jag först men då gick jag på BC istället, men dom e såå söta! Flera bilder när du får tack! ;)
Instagram
Men guuud jag är kääääär! ❤️ Vi har en pekingese på besök och både jag och Mike har saknat att ha pekingese i huset sedan Allie/poopster avlivades. Han är så otroligt ljuvlig att jag igår pratade med Mike om att vilja kidnappa honom.
Tror ni inte att Mikes son sa att han funderat på att prata med Mike om att lämna pekingesen här? Jag vet att fem hundar är mycket men Digger sjunger på sista versen och lär inte leva året ut som det ser ut. Och pekingesen är förvisso nånstans mellan 6-9 år så det är ingen valp egentligen men jag kände för att skriva här ändå. :) Får se vart Mike står. Vi båda älskar J.D. och J.D. är ju "familj". Vore så skönt att slippa tonårstiden denna gång. Frodo är ju unghund på 1 år och Apache kom just ur sin tonårstid och är 3 år.
Hans tunga sticker ut hela tiden. ❤️ Och åh, riktig riktig myspropp! Jag är KÄR! Jag hoppas hoppas hoppas hoppas Mike säger ja när jag pratar om det ikväll. Han lär säga "ska tänka på det" men innan måndag måste vi bestämma oss när dom åker hem…. så håll tummarna åt mig! Pekingese är Mikes number 1 ras och tanken var att skaffa en pekingese efter Digger försvinner men för att få tag på den typ valp vi vill ha så måste vi köra till Iowa eller Ohio - nån grannstat. Skulle ta så lång tid att vi skulle behöva övernatta på hotell. Visst har jag inget emot att resa för rätt valp men ingen valp är J.D. Jag klickar med honom. 😍
Ursäkta pladdret, jag är lite exalterad! 😃
#140 Förstår att du är kär. Han är ju hur charmig som helst. ❤️ Hoppas han får stanna hos er.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Det är bestämt! Han blir kvar hos oss! 😍
Efter mycket funderande så har jag nu hört av mig till 2 uppfödare som ska få valpar med några dagarns mellanrum och hoppas så att det blir en hanvalp till oss i sommar 😍
Codeavalone.blogg.se
#131 Vill veta mer om din blivande bc! :) Ålder, varför tas han ur vallningen, när får du träffa honom? :D
#144 Runt 5 år, ägarna ska avveckla produktionen och behöver inte lika många hundar och boskapsvallning är slitsamt, samtidigt som han är för tuff och för mycket vilja för får om jag minns rätt så han gör ingen nytta hos sin första ägare. Ska eventuellt träffa honom i veckan, när det blir vet jag inte då första ägaren(som har hand om omplaceringen) har lamning och tävlade nu i helgen.
-
#145 Spännande :) Hoppas att ni ska gilla varandra. Hoppas på lite bilder sen om det blir att han får flytta hem till dig.
#146 Ja det blir det absolut! 😃
-
helt otroligt.. valparna blev redan 5 veckor i lördags så nu är det inte jääätte långt kvar tills vi blir med valp :D😍😃
#143 vilken ras? :) Lycka till! 😃
#142 Vad roligt! Grattis till nya familjemedlemmen! 🙂
4 dagar kvar.. OTÅLIG!
#151 åh va kul! kan tänka mig att det känns låångt kvar och overkligt :D
Man kan säga att besöket var väldigt lyckat och valparna vääääldigt söta! Och nu efter ett samtal ikväll är jag rätt jätteglad 😎
#153 Sa ju att det skulle gå bra!😃❤️
-
#149 blir en Border terrier, hoppas så att det blir en valp till mig i sommar!
Codeavalone.blogg.se
#152 Ja det blir långa dagar nu….. :p Kan det inte bli fredag snart. #153 GRATTIS! :D
#153 :D
Åhh, ska åka och hälsa på uppfödaren nästa fredag och efter det är det bra fem veckor kvar. Inte för att jag räknar ner eller så… O:)
Neeeej inte schysst :((
-
De är så fiiiiiina och sööööta och alldeles, alldeles underbara <3
#162 Försöker ju övertala mig själv att det är en äldre farbror jag vill ha.. D:
-
#159 och #160 Oj va fina! Aussie är en sån där ras jag drömmer om utseende mässigt men tror aldrig jag skulle klara av att aktivera tillräckligt för att få en fungerande hund i vardagen ^^, I eftermiddag åker jag och hälsar på uppfödaren och vår blivande familjemedlem, glad tjej! :D
Imorgon ska jag hämta hem en aussie tik, längtar ihjäl mig! :D
#165 Igen…? Vad hände med Vackra och vart kommer denna ifrån?
-
#153 KUL!! :D Då vill vi se massa bilder här! Visst är det valparna efter LinDajSon's Jin? Eller har jag missuppfattat? 😇
Kennel Flatian's 
3 dygn och en timme och 10 minuter kvar. Inte för att jag räknar alltså…
#156 tack! :D
#159, #160.. hur kan något vara så sött? Får diabetes 😮
#167 helt rätt! :)
"lite" vappisbilder:
#170 men gud så söt! 😍
#169 Aaah vilken sockerbomb! Vet du vilken som blir din? :)
#170 Haha vad söt!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#172 nej det vet jag inte än! Inte heller om det blir tik eller hane för mig, så väntar otåligt 😉😊
Vad roligt! Min svärmor är bästa vän med Camilla så hon är där mycket så får se en del bilder! Dom är ju för söta!
#170 Så underbar ♡ Och fina som vuxna också.
#173 Keep us posted 😎
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#175 Oh ja dem är så fina så! :)
#174 vad roligt! :) #176 i will! :> haha när jag får reda på det kommer jag ju knappast kunna hålla mig att berätta liksom ;)
Liten uppdatering från min sida! Har tackat nej ifall det skulle bli hane till mig, det känns inte rätt med en hane och jag vill att det ska kännas 100% bra när jag köper hund.. Så vi får se om det blir någon tik till mig annars blir det ingen alls från den kullen :P
#179 Jag bestämde mig för samma sak, blev EN tik i kullen! Dock hade uppfödaren frågat mig innan valparna föddes om jag kunde tänka mig att bli fodervärd (men hunden skrivs över på mig efter 2 kullar/5år) och jag sa ja. Eftersom det bara blev en tik ville hon "behålla" den för att fortsätta den linjen (hanens sista kull) och de andra tikköparna ville/fick inte bli fodervärd så nästa vecka hälsar vi på och om 6 veckor får vi henne! :)))) Men som du säger ska det ju kännas rätt, en hane kändes inte rätt, men fodervärd för mig är helt rätt just nu, med denna hund och ras! :)
#180 vad härligt för dig att det blev en tik ändå!:D i den här kullen är den 6 tikar men det är väldigt många intresserade så vi får vänta och se helt enkelt :)
#181 Wow, 6 tikar ändå!Och någon hane?! I "min" kull blev det sammanlagt 3 valpar ;) Håller tummarna att du får en liten tik :) De är ju heeelt bedårande på bilderna! Min valp fyller 2 veckor idag! Och nästa vecka (fredag) åker jag och hälsar på, längtar! Råkade köpa en valpsäng på rea på Granngården igår ;) Var där för att köpa hönsnät och stolpar för att hägna in trädgården, tyvärr hade de inga bra stolpar så pappa ska köpa några på ett sågverk. Så stängslingen får vänta tills nästa vecka…
#182 3 hanar 😎 haha ja här håller vi tummar, tassar och tår!
åh vad kul!
Tassar in lite försiktigt här och bara nämner att det förhoppningsvis kommer en liten valp till mig framåt sensommaren/hösten. Vill inte säga för mycket innan det är spikat 😃
Idag fyllde valpen vi väntar på 8 veckor. :D
Vi kommer dock inte hämta honom förrän om två veckor eftersom både jag och min sambo just nu jobbar heltid, när vår lille valp kommer vill vi se till att kunna vara hemma med den. En liten corgihane blir det. :)
Första hunden för oss båda och det känns som att två veckor är en eeeeevighet! :O
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
#185 Åh va roligt. :) Vår valp blir 8v i morgon så då är dom jämngamla. Två veckor alltså, man hinner bli galen på den tiden. ;)
I morgon, i morgon. Fick bilder på honom igår - så söt han är nu. Öronen på halvstång och krullsvans. Nu längtar jag efter honom. Gud va tiden går långsamt. Bara 1 dygn o 6h kvar….. en evighet om man frågar mig!
#56 Åhh! Vi ska också skaffa kromis! Vilken kennel planerar du att köpa från? :) Jag är så taggad! Äntligen kan man skriva i en av dessa trådar!! Som sagt är det planerat att en liten kromis valp ska flytta in till oss i juli om dräktigheten och valstriden går som den ska! Tiken förväntas föda i maj och jag är såååå taggad!! Har redan köpt halsband och sele och sånt :P
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
14 h kvar…. :D
#185 Från vilken kennel?
#187 Men gud vad roligt! Jag är just nu på Kennel jagt för att hitta den perfekta och ska nog snart utt och besöka! Dudå vart har du tänkt dig få din lilla kromis ifrån? Tik/Hane?
Är ni inne på slät eller strävhårig? :D
Instagram
Vi får hem en liten kille om ca 1½ månad, efter ett långt planerande och väntande så är det äntligen vår tur, igen! 😃
Till min stora glädje var jag så trött idag att jag somnade vid lunch o sov 5h = tiden går fortare. Nu åker vi om nån h, ska handla lite påvägen. Nu är han inte långt borta.
#186 Åååh! Vad roligt! :D
Jag har fått lite bilder på min lille prins också men ååååh, två veckor är så enormt lång tid! :O
Då är det snart dags för dig alltså! :D
#191 Åh, då får vi hem våra nästan samtidigt :D 6 veckor är så jäkla lång tid just nu, hoppas att det går fort! Ska hälsa på om en vecka, gläder mig så!
#195 Haha ja verkligen, vi ska hälsa på om 3 veckor först! Så jag får vänta ett tag ;)
#190 Ja! Jag hoppas så innerligt att parningen har gått bra och alla valparna(om det nu blir några) föds friska och krya! Kullen kommer från Fondador, u. Uma e. Rackham :) Vi sa det att det inte är det viktigaste med könet utan att vi ser vilken av valparna som verkar passa bäst :) det är en strävhårskull :) Vart i landet bor ni? De flesta kennlarna verkar ju ligga i västra Sverige :)
#197 Ah tycker alla kennlar e så långt borta förutom en som vi or typ en kvart med bil ifrån. Bor i billdal hos min mormor och morfar just nu men kommer nog flytta til Danmark sen. Vill dock helst skaffa en kromis från Sverige ;) Jag är dock själv mest inne på en hane men som du säger spelar det ingen stor roll om man hittar den som passar en bra! :) Du är mera än välkommen att bombardera mig mig bilder när du äntligen får hem hen :D
Instagram
#199 Åh så sööt! Namn? :)
#199 Ras?
Tass Josephine
#199 Gud vad söt!
Så snart vi hittar flyg/tåg ner till blekinge blir det en sankt bernad valp! Längtaaar! Den är jättestor, 50 cm hög,67 lång och väger 17 kilo. Den är 11 veckor,så sjukt stor valpis alltså!:O
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#200 #201 Tiger och han är blandras med lite allt möjligt i. :o Blir ca 65 cm hög, stående öron och krullsvans, det är väl det man kan säga i nuläget. Inte lika förig som mina tidigare blandisar med mkt bc i. Denna är det ingen bc alls i.
#202 OJ! Vilken hund det blir av den. :p Grattis!
#204 Ja den är sjukligt stor,blev förvånad haha. Tur att jag är van vid stora hundar,vi har en vit herdehund och har haft en annan sankt bernad förut. Tacksr tackar!:D Och hoppas att det går bra med din valpis också!:)
// Linah
Gerbilsidan
#205 Ska bli kul o se hur stor han blir :D Tack ja jag hoppas att det ska bli en trevlig hund av honom :)
Imorgon åker en i familjen och hämtar valpis,hon kommer hem på onsdag :D
// Linah
Gerbilsidan
# 199 Vilken goding! ❤️ Förstår att du är lycklig. Lycka till med honom!
#198 Absolut får du se bilder! Jag hoppas bara att dräktigheten och valpningen går bra :S Ja.. Vi åker 2.5 h nu till denna uppfödaren och det är nog typ det man får räkna med eftersom att den inte är så vanlig… Lycka till och hoppas att du hittar något du fastnar för! ;)
Var igår hos uppfödaren och fick äntligen träffa alla 9 valpar! :) Allt gick bra och det är alltid lika intressant och roligt att lyssna på uppfödaren, sedan lite valpmys på det slår ju inte alls fel! ;)
Någon av dessa 5 tikar kommer förhoppningsvis få flytta hem till mig om 4v, all denna tråkiga väntan bara som man måste stå ut med. ;)
#209 Låter bra ser fram emot alla söta bilder! och hoppas självklart ni får en liten kromis som passer er! :D
Instagram
Nu är inte Katla bara ett namn längre utan faktiskt en hund! Har precis kommit hem från kenneln där jag fick reda på vilken tjej som ska hem till mig😍 Värdens sötaste lilla valp som jag myst en massa med nu!❤️ Nu får tiden gärna gå snabbt, snabbt!

// Nadja
Känns som det enda jag går och gör är vänta på att se om det blir någon till mig 🤔
#212 Underbar, vilken fin valp du fått. :) #213 Det där känner vi alla igen oss i. ;) Håller tummarna för dig.
Åhh, tror ni är de enda som förstår hur jag längtar ihjäl mig med varenda cell i kroppen! Det är ju liksom fem-tio års väntan som nu får utlopp när det först blev verklighet i att kontakta uppfödare, vänta på att valpar föds, se om det blir en till mig och nu, dessa sista veckors väntan på att hämta hem min valp
Idag var vi och hälsade på, skrev papper och fixade allting i valpköpet. Vårt lilla knyte blir dock kvar hos uppfödaren i nästan två veckor till, det kommer bli de längsta veckorna i världshistorien!
Underbara, älskade lilla varelse!
#216 Åh va fin! Två veckor kvar, sen är han hos er. :) #215 o #216 Ju närmre valpen man kommer, desto mer längtar man. Man borde få sjukskrivning för det tillståndet för man kan ju varken tänka eller göra nåt annat än att bara vänta o vänta.
#217 Ja, två veckor, två oändliga veckor!! :O
Det är sant, man borde verkligen få sjukskrivas, jag känner mig alldeles vimsig i skallen. :P
#216 Vilken fin matte- och valpbild! Han är alldeles bedårande söt. ❤️ Hoppas 2 veckor går fort.
I går blev valparna 6 veckor så om mindre än 2 veckor får vi äntligen hämta hem vår valp 😊, snart är 9-10 mån väntande över :D (från att vi var hos uppfödaren första gången :D har ju alltid velat ha en egen hund men nu äntligen 😆) Längtan och väntan känns flera år 😉
#216 Åååh vilken fin valp 😍 Jag är så avis, vill ha en egen liten Cardigan Corgi valp!
#222 finns det en ljust cremefärgad i den kullen också? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#217 + #218 Var glada att ni har något som distraherar er! Jag är sjukskriven (dock inte för valplängtan xD) och har ju inget annat att göra än att ligga och längta efter valp ;) Mina marsvin får så mycket gos så de tröttnar på mig haha. Bättre om man fick "föräldraledigt" några veckor efter att valpen har kommit :)
I början av juni vet jag om det blir en liten hane till mig. Nu hoppas jag bara att det inte bara blir tikar i kullen haha. 😉
Nu är det bestämt! Ska bli fodervärd åt en liten valpis 😃
Bara att börja vänta på löp och så nu då.. och hoppas att det föds en lovande hane. Känns som en evighet!
#227 En till Eurasier eller någon annan ras?
Blev inget träffande av gammelfarbrorn- ägaren slutade svara och är nu 2 veckor sedan jag fick senaste mejlet. Suck.
-
#229 Vilken dålig stil! 😕
Kennel Flatian's 
#230 Inte första gången och säkerligen inte sista. Ringde nyss ett samtal till en uppfödare och ska prata igenom det med föräldrarna och sedan får vi se vad som händer.
-
#228 En till eurasier! Jag har liksom fastnat för dem 🙂
#229 riktigt dålig stil!
Nu är det bekräftat att tiken är dräktig! Ska träffa uppfödarna nästa helg så hoppas så att det föds en hanvalp till mig i mitten av maj!!
Codeavalone.blogg.se
Här hemma går det bra. Igår började vi med inkallning - lite sent men han var lite svår att motivera med godiset jag hade hemma och var inte redo för det tyckte jag för han hade så mkt med annat. Han har inte gjort ngt inne nattetid alls, men några ggr har han behövt kissa på natten och då pipit duktigt. Dagtid är vi ute mkt med det händer att jag missar om han vaknar efter vila i köket och jag är nån annanstans. Han har lätt till ljud. Han kan yla högt tex när han måste åka bil eller när jag lämnar honom med övriga familjen. Men om vi nonchalerar honom slutar han snart och lägger sig att sova. Han känns mer bebis än vår stora hund var, mindre mogen. Han kan också skälla vid lek eller nät okända kommer med hund. Han springer fram ändå och har glad svans och slappnar snabbt av men det märks som sagt att han har nära till att låta. Det är vi inte vana vid och blir nog en utmaning. Jag tror också att han helt klart blir mer svårmotiverad än vår stora hund och mer självständig.
Imorgon är valparna 5 veckor, jag tror jag spricker av längtan att få hem vårt lilla knytte
I veckan har vi börjat med lite kontaktövningar och det har givit jättebra resultat faktiskt. Han söker nu ögonkontakt, kan "sitt" och gå med mig med ögonkontakt några steg. Inkallningen fungerar bra och han börjar ta ögonkontakt när jag ber om saker jag inte bett om innan och försöker förstå vad jag menar. :)
Idag fyller valparna 3 veckor och imorgon är det dags för första besöket
Åååh! En vecka kvar, bara en vecka! Om exakt en vecka kommer vår lille prins!
Sa jag att det bara är en vecka kvar? :P
#239 En vecka är ju ingenting! 👍 Tänk vad många dagar, veckor och år ni har framför er tillsammans sedan.
En vecka är sjukt långt när man väntar.
#241 Så sant. Jag försökte bara peppa lite. 😉
Ska hämta hem min mellan valp flicka på söndag!! längtar så mycket!!
Nu är det bara två veckor kvar för min del… huj huj huj, dags att börja nedräkningen på allvar! :)
#245 Nej, vet inte vilken valp som blir min men det är i alla fall bestämt att jag ska ha en av hanarna. :)
Usch vad söta corgisar är, vi har en på klubben fast en vuxen och den är sååå mysig och söt. Feng lekte med en annan corgi för något år sedan och hon sprang och hoppade över den, hehe, inte bara jag som gillar dem. ;)
#246 Alla tre är ju helt underbara!
Ja dom är lite för söta ibland.. 😍 Folk vill ju bara fram o klappa!
#140 Du har så rätt! En vecka är egentligen ingenting jämfört med vad jag har att se fram emot sen. Tack för peppen! :D
#212 Det är ju en utav Monicas valpar eller hur?😃
@vendelasandell på instagram.
#245 Jisses så söt! :D Om en vecka får vi veta vilken av valparna som senare ska bli vår familjemedlem ^^,
#249 Jajamän! :D Lilla fröken gulstjärna ska flytta till mig
// Nadja
Gjort en ny tråd nu, denna började bli lång! http://hundar.ifokus.se/discussions/553a1c73ce12c440280022e4-valpvantartraden-2015-3?participating-1