Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 9156 ggr
Tanjis
0

kloslip?

Jag suger på att klippa klorna, jag har nog lyckats klippa i iaf en pulpa om inte fler ett flertal gånger! Så mina hundar tycker inte om att klippa klorna. Så jag undrar om ni vet om någon bra kloslip som ni kan rekommendera som är stark och bra

russin
2

Oster eller Furminators kloslip - då får du en kloslip som håller vad den lovar 🙂

Själv har jag en Oster, men skulle bli lika nöjd med en Furminator. Båda går det att ta av skyddslocket med hål för klon i (den är bara ivägen tycker jag). och båda har så man byter ut sliprullen på.

wingren
0

Om du har småhundar skulle jag tipsa om denna ->

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minislipmaskin-130-W-2000019911/

Den blir ju varm efter ett tag så kanske bättre att köpa en kloslip om man har större hundar med kraftigare klor men annars funkar vanliga slipmaskiner bra :) 
Förresten, har du aldrig anvönt slip kanske det kan vara bra att köpa en billig eller låna någons först och prova så du inte köper en för 700 kr och så är hundarna livrädda för den, det kanske du redan tänkt på men nämner det ändå ;)

Allumania
0

Har osters, funkar kanon då mina hundar hatar klokippas och vill slippa bort så snabbt som möjligt. :P har klippt pulpan så många gnger att ja aldrig mer rör en sax :(

Allumania
1

Läs klotång/sax

russin
0

#2 - fast varken Oster eller Furminator kostar så mycket som 700 kr😉

AnneN
0

Jag har pedi paws kloslip till mina hundar. Har haft den i flera år nu och är verkligen jättenöjd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zvintos
0

Jag har både Furminators kloslip samt den som #2 länkar till. Gillar helt klart Furminators bäst, dels då jag tycker den är bättre att hålla i och den låter dessutom mindre! Sen är det smidigare med sladdlöst. Båda två slipar lika bra tycker jag.

[Forest]
0

Ni som redan har kloslip hur länge kan man slipa på en klo innan den blir varm? Jag har själv läst lite om att man bara kan slipa några sekunder sen måste man ta ny klo. Stämmer detta även på era slipar som ni tipsar om?

russin
1

#8 - jag håller aldrig slipen konstant mot en klo, utan "duttar" 2 sekunder i taget typ några gånger. Det räcker oftast för att få ner klon så långt som behövs 🙂

Tanjis
0

#2 har corgis…. "stora" hundar på korta trubbiga ben och relativt stora tassar och grova klor ändå :O

Tanjis
0

var hittar man oster eller furminator då?

Zvintos
0

Jag hittade ingen i de lokala djuraffärerna här, så jag beställde på djurmaxi.se. Men numer verkar de inte ha den kvar. Fast den finns på andra ställen också.

[Forest]
0

8 Låter bra, funderat själv på köpa en vettigare slip :) Då får man dutta lite har ett par hundar jag klipper som är rädda för klippa klorna då kanske även slipen kan vara något att testa på dom :)

Kalashnivik
0

Nu har jag inte testat men måste säga att jag är mycket skeptisk till kloslip.  De låter antagligen lite, känns nog ganska skum att ha på klon, borde ta en liten stund att slipa till önskad längd, osv.

#13 Kan tänka mig att en hund som är rädd för att klippa klorna absolut inte skulle gilla en slip bättre. 

Ni som har använt slip får gärna berätta hur ni upplever den. :)

Zvintos
0

#14: Här går i alla fall slipen bättre än klosaxen. Min tik är livrädd för klosaxen, men slipen accepterar hon mer och mer nu. 🙂

russin
1

#14 - kan säga att mina hundar inte gillar kloklippning även om dom vackert fått stå ut. med kloslipen kommer dom frivilligt, även om dom kanske inte är överlyckliga. Ljudet däremot bryr dom sig inte om - men dom är inte ljudkänsliga. Det går fort att slipa klorna - åtminstone när man vant sig. Och eftersom man inte riskerar att klippa i pulpan, så tycker jag det är lättare att få ner klorna lite mer än med tång. Skulle man komma för nära pulpan, så "säger" hunden till - och man slipper blodbad🙂

Klotänger nyper ofta om dom inte är splirrans nya, vilket en slip aldrig gör.