Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1456 ggr
MsSallylover
0

Hundrastning?

Hej!

Jag är en tjej på 16 år som nu funderar på att starta rasta lite hundar.

Jag är som sagt 16 år,  har hyfsad hundvana. Jag har tidigare rastat grannens hund, passat den flera dagar i sträck, men det är så långt min hundvana går. Jag har dock mycket annan djurvana, såsom hästar, katter, kaniner, smådjur.  Men jag har en brinnande passion för hundar och djur, och planerar att senare jobba inom detta.

Jag undrar om Ni som hundägare hade varit villiga att "anställa" mig vid behov, för en liten peng i timmen? Jag kommer inte göra detta för pengarna, utan för att få tillbringa tid med hundar, och få lite motion på köpet ;), då jag verkligen saknar detta.

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Stempe123
0

Åh du låter precis som mig ;) Jag hade anställt dig!

shelbyeleanore
1

Det beror helt på vilken sorts hund det gäller. När det gäller min schäfer så är jag väldigt mån och vem som kan ta hand om henne och inte. Just för att hon är valp och den personen ska veta hur hon funkar och vad som gäller med exempelvis uppfostran. Hade jag haft en vuxen och "klar" hund hade det varit en annan sak. Dock så "lånar" jag inte ut mina djur till folk jag inte känner. :) Men absolut, jag förstår dig! Jag ser inget dåligt med din erfarenhet, huvudsaken för mig är kemin. :)

Nova1234
0

För mig är det viktigt att jag känner den som tar hand om mina hundar, jag skulle inte släppa ut dom på promenad med någon jag inte litade helt på Mycket kan hända när man är ute och går (även ihop med mig) Om något skulle hända när hunden va ute med en okänd, så skulle jag aldrig förlåta mug själv

wingren
0

Jag hade isf velat träffa dig några gånger först, för att se hur du verkar vara som människa och hur du är gentemot hunden. Kanske pratat med dina föräldrar om det hade känts aktuellt. Min hund är ju det finaste jag har så man är väldigt försiktig och mån om vem man lämnar hen till ;) Men hade allt känts bra efter några möten hade jag kunnat lämna bort honom för passning men först någon timme för att sedan utöka tiden. Hade bara kunnat lämna till någon "okänd" över dagen och inte längre eller för övernattning ^^

Wellcraft
0

Min hund är för svår för någon med enbart lite hundvana.
Han kör över folk totalt om de inte vet hur man ska handskas med honom.

Men hade jag haft en enklare hund, eller om gammelabben varit trim så absolut, hade kanske kunnat anställa dig om jag hade pengar och lärde känna dig först.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Daniela1983]
1

Jag hade kunnat använda en ung hundrastare, det viktigaste är att man är ansvarsfull och tillgänglig. Och snäll mot hunden.

fridarebecka
0

Jag tror du kommer passa perfekt som hundrastare :) Men jag tycker du ska börja leta efter "lättare" raser/individer, då kommer du lära dig massor och går allt bra så ställer säkert hundens ägare upp som referens i framtiden när du ska börja rasta andra hundar :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)