Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1207 ggr
Liss
0

FRÅGA!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag upptäckte just en tagg i eckos nos.. Kommer då också ihåg att när vi var ute en kväll och han var lös.. så träffa vi på en igelkott.. Ecko vart smått galen och försökte leka med "kotten" medans den rulla ihop sig till en vass boll.. jag sprang fram men innan jag hann så gnällde ecko till och hoppa upp i luften.. Jag kollade honom då.. men såg inget.
Nu ser jag att de KAN vara fler.. men dem är jätte korta och sitter i huden isf.. men vet inte om de är det..

Kan de vara DE som har gjort utslagen????

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

Knasiga Ecko-grisen, det går ju inte att leka med en igelkott!

Men det låter lite knepigt om han skulle fått någon tagg i sig, de borde inte lossna från igelkotten. Kanske en reaktion av igelkotten?

Karmatarerskanise
0

JAsså? Jag har alltid trott att taggarna lossnar :P där ser man

AnneN
0

Taggarna på igelkottar lossnar inte det är piggsvinen som släpper taggarna… Men där emot så är igelkotta oftast fulla med ohyra så Ecko kan ha fått ohyra från den.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

joo.. jag är ju som jag sa inte säker på att de är taggar. Jag gick in på toa och noppra hans näsa lite:P men de kan lika gärna vara missfärgade tjocka hårstrån eller nått.

De är bara jag som funderar över vad tusan de kan vara. Så kommer man på saker såhär vart efter.. men de är de nog inget me kotten.

neeh, men ecko är lite puckad kerstin:) han ska leka med allt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KickanLilja
0

Min udda har också nosat på en igelkott och han fick en tagg i nosen, så jag tror igelkottarna släpper lite taggar i alla fall…

V-lang
0

Stackars Eckogrisen, vad skulle han på igelkotten att göra ;)