Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2422 ggr
Stempe123
0

Dagmatte

Hur hittade ni eran dagmatte och hur mycket betalt ni per dag/månad och hur många timmar är hunden där? Hämtar och lämnar ni hunden där eller hämtar h*n hunden hemma hos er eller hur gör ni?

Hildgrim
0

När jag hade dagmatte så hittar jag henne via en bekant. Betalade 2500kr/månad och hunden var där lite olika timmar varje dag beroende på hur jag jobbade. Vi lämnade och hämtade själva.

Em_
0

Grannar.se 
Finns tyvärr en del unga tjejer som loooovar att de får ha hundar hemma för sina föräldrar, men sen kan de plötsligt inte två dagar innan. Har betalat 200-300 för två hundar i 10 timmar. Har hämtat och lämnat själv.

CissiD
0

Tass

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Perly
0

Sätter också en tass :)

Alltid Oavsett

Stempe123
0

Undrar också om ni skaffade eran dagmatte innan hunden? För om jag ska skaffa hund måste jag ha en dagmatte i alla fall första året☺️

Mygohr
0

Jag var dagmatte under 1 drygt år. Vovven var hos mig de flesta dagar vissa helger och när ägaren var på semester. Ägaren fick ha med egen mat men jag tog inget betalt. Ibland är man kanske för snäll☺️

JonnaCecilia
0

Mamma brukade betala grannbarnen för att gå ut med hundarna/hunden när de slutade skolan vid lunch. Hon brukade ge dem 500kr/månad. Nu lämnar hon (en annan) hund hos min svåger som jobbar natt så han kommer hem ungefär samtidigt som hon lämnar. Hon cyklar dit så Sirius får en promenad på vägen så han och svågern lägger sig och sover tillsammans, vaknar och tar en promenad och sen hämtar mamma igen. Tror inte hon betalar honom utan får försöka betala genom att typ köpa en flaska fin whiskey eller så då och då ;) Kanske inte så hjälpsamt om man inte har bra grannar eller familj i närheten ;) Har sett folk som annonserar på blocket, dels folk som söker och dels som erbjuder dagmattetjänster. Ibland är det en hundägare som är hemma på dagarna som vill ha en till hund att gå ut med, eller nån annan som är hemma och vill ha lite sällskap men inte huvudansvaret för promenader och hund på heltid. Vet också folk som har träffats på ett eller annat internetforum, hunden kommer upp införbifarten efter ett tag et voila! :P

Cahira
0

Jag har varit dagmatte och blev det för att vi började prata med varandra på lägenhetsområdet. Blev lite av en slump men funkade fint. Jag gjorde det gratis för jag tyckte om hunden och hade inget att göra om dagarna just då. De kom och lämnade av och hämtade upp och det fungerade jättebra. Åt gjorde han hemma så jag hade inga utgifter med honom mer än bajspåsar. Det var en chihuahuavalp och passade honom några gånger i veckan tills han var unghund. Husse och matte studerade vilket var ännu en anledning till att jag inte kände för att ta betalt och när dagmattetiden var över så gav de mig och exsambon massa fina gåvor som tack. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

isblixt
0

Vi har ett pensionerat par som passar våra hundar när vi jobbar. Det blir inte många dagar i månaden men de ställer alltid upp när det behövs. Båda hundarna trivs super hos dom. De ville egentligen inte ha betalt men vi ger 50kr varje gång de passar hundarna. :)

De hittade oss via en annons på blocket som vi lagt ut om hundpassning.

Stempe123
0

Tack alla, det ända problemet jag har är att jag måste hitta en som kan tänka sig vara dagmatte innan jag köpt hunden, annars kommer det aldrig funka första året ://

Vanja
0

Grannar.se . Men kolla även tasspass.se 

Jag tog betalt mellan 70-100 kronor per dag och hund. Beroende på vad det var för hund när jag var dagmatte.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zadeira
0

Jag blev nyligen dagmatte till en cocker-kille på ett år. Jag lade upp en annons på Blocket om att jag sökte hund på deltid nu när jag är sjukskriven och ett trevligt par svarade.

Ekonomiskt tar jag rese-ersättning för de dagar jag har hunden, samt att ägaren betalar allt för hunden.

Lord Vulcan
0

Var bor du?

Stempe123
0

Jag? 30-40minuter norr om Göteborg :)