Valp på halvår
Hur länge hade ni KUNNAT lämna eran valp på ett halvår? Om den är ensamtränad vill säga!!
4-6 timmar. Sällskap av annan hund
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 utan sällskap då?
#2 Hon hade alltid sällskap av den stora hunden vid den åldern eller så var hon med oss och den äldre hemma.
# men om vi säger att en hund på ett halvår inte hade haft sällskap? Hur länge hade du lämnat den ensam? Den jag ev ska skaffa har dock sällskap av två katter
#4 Beror helt på hunden vad det klarar och inte klarar. Klarar den upp till 6 timmar hade jag kunnat lämna en 6 månaders så pass men såklart aldrig över det.

Min hade sällskap av två katter och klarade en timme, en och en halv ungefär. Vi har tagit det väldigt försiktigt med ensamhetsträning så vi slipper bakslag. Idag är hon 1 och klarar 3-4 timmar.
Min på 5 månader är ensam max 2 timmar. Hon har två katter men ligger bara på dörrmattan och sover. Hon är ensam om vi ska handla eller om jag börjar jobba en tid och sambon kommer hem efter 2 timmar, då lämnar jag inte bort henne den tiden.
Jag säger också någonstans vid 4-6 timmar. Då ensam, men hon har aldrig haft problem med att vara själv. Inte ens som lite valp.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag skulle inte lämna en valp på 6 månader mer än ca 1 timme. Är valpen bara 6 månader så är valpen inte alls gammal och vill helst inte bli lämnad mer än 1 timme.
Djurälskaren 
#9 Beror ju helt på valpen och hur man tränat den. Mina har jag lärt succesivt och de har roat sig själva när vi varit iväg. Mått primaballerina.
Max två timmar, avskyr att lämna hundar ensamma - spec unghundar eller valpar.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
1 timma verkar ju väldigt väldigt lite i mina ögon, men jag tänkte sats på 3 timmar :)
Jag tycker det beror på hur hunden reagerar. Går den och lägger sig och sover någon annan stans än dörren så kan man ju lämna en längre stund.
Min hund kunde inte vara ensam alls trotts massor av träning tjöt han och mådde jätte dåligt. Det är inte förrän nu när han är lite över 1 år som han börjar klara av att vara ensam utan att må dåligt. Så att säga en exakt tid beroende på ålder tycker inte jag är rätt. Mår hunden bra och är lugn skulle jag inte ha dåligt samvete av att lämna den 4 timmar men många unghundar har inte kommit så långt i ensamhetsträningen vid 6 månader. Jag är jätte nöjd att jag kan lämna i en halvtimma nu vid ett år. Hade däremot inte lämnat min 6 månaders mer än 4 timmar då han behövde gå ut var fjärde timma vid den åldern men även det är ju väldigt individuellt.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Beror helt på hur mycket den klarar. Men inte mer än 3 timmar.

1-2 timmar max.
>>>Malum domesticum<<<