Attackerar sambons hund
Min snart 3 åriga tik har börjat attackera min rumskompis hund. Det började med att dom rök ihop vid utfodringen men nu verkar hon vakta allt. Jocke som den andra hunden heter får inte ens gå förbi henne längre när hon ligger i sin bädd, hon låg utanför mitt sovrum när jocke skulle gå förbi och då flög hon på honom också. Dock så har jag bara varit i närheten en gång när dom rök ihop och det var vid utfodringen annars så har dom flygit på varandra när jag har gått och lagt mig eller inte varit hemma. Ikväll verkade hon vakta köket. och hon får inte ens sin mat där utan i hallen. Hon har alltid innan fungerat ihop med andra hundar när det gäller ben mat, godis etc så jag vet inte vart det här har kommit ifrån. Hon löpte för någon månad sedan sist. Jocke är en okastrerad hane på 7 år. Någon som har några tips och ideer?
Skendräktig?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
denna gång blev hon inte skendräktig faktiskt.
#2 Livmoderinflammation på gång? Kan vara värt att kola upp innan hon blir akut dålig i så fall.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Håller med VildaVittra, skulle kollat upp tiken hos en veterinär och då inte bara för livmoderinflammation. Tills dess, se till att hålla dem åtskilda, i synnerhet om de är ensamma eller vid mer laddade situationer som utfodring, hemkomst och liknande. Plocka också bort eventuella föremål som det kan bli tjafs om, till exempel ben och leksaker.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Håller med ovanstående talare att beteendeförändring kan vara något medicinskt fel. Hoppas det löser sig.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.