Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 982 ggr
[Stockholmsbruden]
0

Drag - vilken sele?

Hej, tänkte skaffa en såhär ponnykärra som jag fixar så att min ganska stora hund kan dra den, kan han ha sin vanliga hurtta sele då eller måste han ha en dragsele, typ en sån som slädhundar har eller som man använder när man kör WP? Vad rekommenderar ni, har sätt folk som låter sina hundar dra i allt möjligt, till och med med stryphalsband, kändes lite fel..:/ Hursomhelst, vilken sele fungerar?

[Stockholmsbruden]
0

Denna har han nu, på alla promenader. :) Vi utövar ingen annan sport, lite hemmaagility bara. http://www.csigora.com/images/products/huge/100545_39113__hurtta_outdoors_vadderad_sele.jpg

[Torpedtass]
1

Kombisele alternativt Björkis Nordiska sele skulle jag rekommendera då du måste fästa vagnen med skaklar i selets ringar för att få rätt dragpunkt.

Sugar Mist
0

Kolla björkis nordiska sele.

-

[Stockholmsbruden]
0

Glömde tillägga att selen jag har också har två ringar som sticker ut strax innan "knäppgrejen" .

[Stockholmsbruden]
0

Antar att ni menar nån av de två första, var hittar jag priset och vilken av dem menar ni? Tack förresten! :D

[Torpedtass]
0

Nordiskt sele.
Kombisele.

Kombisele kan du även hitta i välsorterade djurbutiker, då oftast i märket Non-Stop som är ställbart efter hundens kroppstyp, du måste dock ta med dig hunden och prova ut rätt storlek på selet där korset fram på selet skall ligga på bröstbenet och selet "dragända" (ställbart på non-stop) ska sluta vid svansroten.

[Stockholmsbruden]
0

Finns det ingen billigare sele? Alla verkar kosta flera tusen eller typ 600..:(

Sugar Mist
1

Vill man ha en sele som inte felbelastar får man lägga ett par hundralappar

-

[Stockholmsbruden]
0

Finns det nån artikel om man vill sy egen?

Sugar Mist
0

Är du duktig på att sy och vet hur man syr den för att få bäst belastning så är det nog inte så svårt nej, men det säkraste är nog fortfarande att köpa en tillverkad av ett företag som pysslat med sådant här ett bra tag.

-

[Stockholmsbruden]
0

Hittade en för 600, får bli den! Tack!