Omplaceringshund
Hej alla Hund-nörder! :D
Undrade om någon kände bra omplaceringsställen vart man kan adoptera som 18'åring? :)
Jag skal snart skaffa hund och är mycket inne på en omplaceringshund, mest för att jag ska starta utbildning med hund och att den ska vara minst 1 år gammal men också för att underlätta för mig och hunden då jag inte tror jag kan ge valpen den tiden den behöver i starten.
Jag vet självklart oxå att en vuxen hund behöver detta men det är inte helt detsamma ;)
Jag är egentligen mest inne på Whippet men vet dom är svåra att hitta som omplacering då dom är så sköna och duktiga ;) ;)
Tack på förskott!!!
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Blocket?
"På natten är alla katter svarta"
#1 Har kollat därinne dock är det mest valpar jag hittar ;/ Hittade 2 som hade vuxna hundar men 1 var bara fodervård.
Instagram
Blocket och rasklubben har säkert någon sida för omplaceringar, annars kan du ju ringa valphänvisningen(om de har någon) och höra om de känner till någon omplacering.
-
Om det är Whippet speciellt du vill ha så ta kontakt med uppfödare. Många uppfödare omplacerar sina äldre tikar när de inte kan användas i avel längre. Antingen fått alla sina kullar eller av annan anledning inte kan fortsätta avlas på.
Håll koll på blocket och ta även kontakt med rasklubben som tidigare nämnt.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Om du har Facebook så finns det en whippetgrupp där, jag vet inte vad de har för regler men kanske kan du skriva en rad där om att du söker vuxen hund.
Gå med i Whippet-Omplacering på FB! :) Finns flera trevliga Whippisar som söker hem. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Som de andra skrivit, finns flera grupper på fejjan, både som riktar in sig på whippar, omplaceringar rent allmänt eller på hundar överhuvudtaget.
Jag tror överlag att det är bra att vara aktiv på sociala medier, både forum och FB när man letar omplacering, jag (eller rättare sagt min kompis) hittade Nikka av en slump i en tråd som inte alls handlade om omplaceringshundar egentligen.
Förresten, var inte du inne på kromis eller blandar jag ihop dig med någon annan? Banne mig inte lätt att välja bland alla dessa raser 🙂!
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
#7 jag är 100% inne på Kromis! Vet bara dom e svara att få som vuxna och ska först ha när jag flyttar hemifrån. Kromis e fortfarande min nummer et♡♡
Instagram