Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1707 ggr
Melonclementin
0

Sovvanor valp.

Hej!

Jag undrar hur era erfarenheter med valpsömn ser ut. Det är så att våran lilla tjej alltid har gått upp efter 7-8 h och sen var hon uppe 2 h och sen kunde hon somna igen.

Men nu är hon just fyllda 3 månader och kan nu gå och lägga sig igen efter att ha sovit 8 h och sova ytterligare 2-3 h. 

Jag förstår att de är mycket individuellt men jag undrar varför hon plötsligt kan sova mer. Förut var de helt omöjligt! Och hur har de sett ut för er? 🙂Nyfiken! 😃

Karmatarerskanise
0

Valpar sover mycket.  Låter helt normalt.

PerhapsimAnna
0

Våran valp sov också väldigt mycket, det är ju superbra att dom sover mycket eftersom dom växer så mycket i den perioden och det är mycket intryck att ta in. Sen så är det väldigt bra att ha en valp som finner sig till ro så bra för då kommer den antagligen kunna känna sig mer avslappnad i framtida situationer.

Wellcraft
0

Om valpen är slö i övrigt skulle jag nog oroa mig lite, men om valpen är pigg, busig och valpig när denne är vaken så är det helt enkelt bara en valp som behöver mycket sömn.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Melonclementin
1

#2 Ja det är det jag också tänker, att hon kan finna mer ro nu än förut för då var de bara upp och bita på allt! Även fast hon gäspade så kunde hon absolut inte slappna av. Så jag är glad att hon kan sova mer nu på morgonen!

Staempel
1

Min 11-veckors valp sover gör också så :P Sover hela natten, går upp vid 6, ut och gör toalett, äter och så går vi och sover ett par timmar till :)

mullsi
0

Mina valpar på 21? Veckor börjar med att gå upp kl 7 och kissa(ibland tidigare) Kl 8 Sover vi igen till olika tider. Men som mest till 11 Sen leker de och stojjar till kl 13 då får de lunch och sen sova igen. De vaknar runt 3 och då är det samma veva igen. Men då är de igång till middag vid 8. Kl 9 börjat de vilja sova, men jag lägger mig vid 11 och då börjar deras nattsömn. :)

[Trollbjörken]
0

Min ccdvalp somnade ofta vid 21tiden på kvällen, sen skulle vi ut och kissa vid 02, och vid 05, sen var det dags att vakna och leka vid 07 så det var några jobbiga veckor med bebis ;) men efter ca tre veckor ville hon bara ut vid 05tiden och sov till 9. Nu när hon är två år somnar hon vid 20-21-tiden och sover helst till 10-11 på förmiddagen 😂