kattmat?
Hej hej! Jag ska ta hand om mammas katter idag och fick så klart ta med mig min hund, men så dum som jag är så glömde jag fodret hemma.
Är det farligt att ge en hund kattmat eller ska jag snabbt åka tillbaka och hämta hundens egna foder?
Tacksam för svar snarast 😂
Med vänliga hälsningar
Farligt är det inte, men kattmat är ofta mycket fetare och mer proteinrika än hundfoder så magen kan reagera på hunden om den inte är van att äta lite olika saker🙂
#1 hmm, han är rätt så känslig, så jag får helt enkelt åka tillbaka. Allt för sin hund! :)
Med vänliga hälsningar
Jag ger kattmat som godis ibland. Så farligt är det inte men om din hund är känslig så kan det ju vara dumt att byta ut ett helt mål mat till det.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Det finns ett ämne i kattmat som inte är bra för hundar. Skulle aldrig ge det.
Det är väl så dags nu men om jag glömt hundmaten hemma så brukar jag koka ris vilket de flesta har hemma och eventuellt stoppa i lite kokt skinka eller liknande.
Det beror ju på hur känslig hund man har, en del tål inte att få något annat än sitt specifika foder, men de flesta hundmagar brukar klara välkokt ris bra och som jag ser det så handlar det mest om lite bukfylla - det är inte hela världen om hunden missar ETT normalt mål.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
#4 Vilket ämne är det som finns i kattmat som inte är bra för hundar?
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/