hund på buss=(
åker ganska ofta med västtrafiks busslinjer med min hund. Nu plötsligt ska man börja betala för hunden, inte gjort på 20 år…. Självklart frågar jag om man ska betala för alla djur men nej då, bara hundar! Anser att det är diskriminerande mot oss hundägare! Men hade min hund suttit i en bur så inte chauffören sett att det var just en hund hade den åkt gratis, vad är det för politik de för??
Varken stora väskor, barnvagnar eller liknande tas det ut nån taxa för. Gick sen in på västtrafiks kontor för att ifrågasätta det hela o möttes då av en snorkig tant som hånlog mot mig genom samtalet, detta avslutade hon förresten med att helt vända sig till en annan kund innan jag var klar! Grrrr! Blev sur och startade en protestlista, tycker ni som jag att alla bussresenärer ska ha lika rättigheter skriv gärna under!!!
påskrivet och klart, det var det dummaste jag har hört på länge

Här borta är inte busschaufförerna särskilt charmade av hundar… Sist jag hade med mig Udda på buss så skällde och skrek busschauffören på henne under hela resan (vi satt nästan ända längst bak). Hon fick inte vara nära sätet, hon fick inte ligga i gången (det var bara jag på bussen), hon fick inte pipa, hon fick inte liggar framför mig under sätet framför.. Frågan är vart jag skulle haft henne…
Försök förklara det här för en 1-årsvalp! Skit gubbe….

Har skrivit under
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tidigare åkte jag en del med Västtrafik och beroende på vem som körde var det olika bud. Jag förstod dock att större hund (Labben Bosse) åkte på halv biljett.
Ändå fick jag inte ha honom i sätet!

Har haft många diskussioner med busschauförer som inte låtit mej ha hunden på sätet trots betald biljett och att jag lagt en jacka som skydd så inte sätet ska bli hårigt.
Har alltid slutat med att jag antingen fått tillbaka pengarna för hundens biljett eller att hunden fått åka på sätet hela resan…
Man betalar ju trots allt barnbiljett för hunden och så vitt jag vet så får då ungarna vara på sätet
_**/Mvh Anne
ja precis bio och hur många ungar sitter inte med leriga skor på sätet eller kladdar ner det med godis etc etc

precis en del av mina argument =)
_**/Mvh Anne
Har skrivit på
har skrivit på :)
Här har vi också skrivit på!!!!

Ja me!!!! :D

Jag har skrivit på, skulle jag få betala då skulle jag banne mig sätta upp hunden på sätet oavsett om den var lerig upp över öronen…har jag betalat så har jag *mutter*

Har dividerat en massa med busschaförerna inom västtrafik också när det kommer till att man skall betala för hundarna, och ändå får dom inte sitta på sätena även om många som vi ägare lägger en jacka eller liknande på sätet intill oss.
Dom hittar alltid ursäkter och anklagelser till hundägare för att ha nått att klaga på. Dom har ju redan kraven att vi som djurägare skall sitta längst bak och när de väl inte finns plats där så gnäller dom ändå, va skall man göra liksom? Så gnälla är dom bra på.
Dom gnäller däremot inte på små barn som skall stå med sina sketna skor på sätena, eller den klassiska som är på spårvagnarna och även de nya bussarna, 4 sätesplatserna, där många sitter på en sida sedan slänger upp sina sketna skor för att ingen annan skall sätta sig där….
Det roligaste är att jag har skitigt i att betala för mina hundar flera ggr och i många fall så har det kommit på kontrollander. Dessa skall ju även kolla att man har biljett till sin hund, mig har dom då ALDRIG kollat, men en kompis till mig kolla dom och hon åkte på böter pga hon inte stämplade för sin hund.
När man köper en biljett så betalar man inprincip för en sitt plats. Barnsvagnar,matkassar och övrigt betalar man inte för, dom står på golvet. Så skall man betala för sin hund så tycker jag att hunden har exakt samma rättigheter att sitta på ett säte som vi andra gör som betalar för oss.
Jag skriver på med ett nöje för mina småttingar här hemma!
tack så mycket för allt stöd ni ger här=) Detta är en fråga som retar mig så mycket att man vill försöka göra nått åt det. Har även fått hela min familj att skriva till västtrafik så väntar på svar från dem nu. får se vad de har att säga…

Har ocksåt skrivit på! Åker dock i princip aldrig buss eller liknande med min vovve. Men det lät som en helt sjuk grej! och jag vet att många åker med sina älsklingar. Varför betala för dom!?
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

har skrivit på nu
Glömde säga att jag också skrev på!
Betalar man inte för hunden överallt? har för mig att vi måste de me. hum..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nu åker jag aldrig kollektivt med Findus (bor "ute i skogen") men jag anser nog att man INTE ska ha hunden på sätet, skulle vi mot förmodan åka kollektivt så skulle han få ligga/ sitta på golvet. Det gör han när han åker i ngn annans bil oxå, i min bil sitter han dock på passagerarsätet med bilsele på.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!