Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3047 ggr
Whippetgerbilen
0

Hund i lägenhet?

Är det någon här som har hund i lägenhet? Hur funkar det för er? Vi hade hund i vår lägenhet och det funkade jättebra, skulle vara intressant och höra andras erfarenheter!

Dogs is my world ♥

Gaara
0

Min pojkvän har en finsk lapphund och de har alltid bott i hus, men eftersom jag bor i lägenhet så har ju hunden varit med hit och han trivs fint, vilket är bra för de flyttar in här i maj. ;)

fridarebecka
0

Vi har det och det funkar jättebra, han skäller när det plingar på dörren men i övrigt är han tyst. Är det mycket folk som pratar högt i trapphuset så brukar han morra tyst och komma och sätta sig vid min sida, brukar lugnt säga typ "tack nu vet jag" och då fortsätter han att vara tyst :)

Det enda negativa är att det hade varit skönt att ha en gård där han kunde gå lös :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Fransu
0

Jag, min man och två hundar bor i en 3:a och det funkar utan några som helst problem. Ingen av hundarna reagerar på normala ljud utanför. Skulle någon däremot röra sig utanför vår dörr så kan dom varna lite.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

CissiD
0

Vi bor i lägenhet och det går jätte bra. Jag såg till att välja en ras som inte har så nära till skall vilket underlättar. Det är lite jobbigt när man flyttar till ny lägenhet men det tar några veckor så är de nya ljuden vanliga ljud som kan ignoreras. Vi går ut och gör alla roliga saker förutom vissa inne aktiviteter som godis sök eller lite lek. Vart man bor och hur man bor bryr sig hunden inte om det är vad man gör med sin situation som räknas :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

GoldenSaga
0

Jag bor med min golden/labbe mix i en 2:a. Funkar jättebra, hon håller sig relativt lugn inomhus. Säger gärna till om någon är utanför dörren

Sugar Mist
0

Bodde i lägenhet förut i en större tvåa, delade med en annan person och hennes hund. Funkade bra bortsett från att han drog på vakt rätt ofta, ska flytta upp i sommar igen med nästa vovve, han skäller tydligen aldrig så ska nog funka bra.

-

Lon@
0

Bor numera i hus men bodde tidigare i lägenhet.
Jag tyckte ärligt talat att det var rätt jobbigt för jag vågade aldrig lita på att hundarna verkligen höll tyst om jag lämnade dem ensamma så jag fick antingen fixa hundvakt eller ta med dem.
Annars funkade det bra med de hundar jag har nu men med min isländska fårhund var det svårare eftersom hon var så benägen till att skälla. Man fick göra diverse anpassningar för att det skulle funka hyfsat.

Kommer nog aldrig att flytta till lägenhet igen hoppas jag men det beror inte bara på hundarna utan lika mycket på mig själv.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Vaargen
0

Funkar bra-det enda som några andra nämnt här är ju att det är extra känsligt om en hund skäller i lägenhetslivet för grannarna, men min hund skäller nästan aldrig bara enstaka gång när brevbäraren slänger in post osv.

Whippetgerbilen
0

Så, vilka hundar har lätt till skall? Vi ska kanske ha en Sheltie, är det en dålig idé?

Dogs is my world ♥

Vaargen
0

#9 Alltså det där är väldigt individuellt det finns hundar där det står i rasstandarden att dem inte är så skälliga, men vissa skäller hur mycket som helst ändå. 

Egentligen folk har alla möjliga hundar i lägenhet, och för dem flesta verkar det ju funka bra om en hund är skällig eller ej är omöjligt att veta förrän man ägt den ett tag om du inte köpt en omplacering då.

Till exempel Eurasier så står det på SKK att den inte ska vara skällig men jag besökte en eurasieruppfödare som fött upp i många år - alla hennes hundar var jätteskälliga. Alltså det går inte att svara på eftersom ingen hund är likadan. Men du kan ju fråga folk som äger shetland sheepdog hur deras hundar är så kan du ju skapa dig en egen bild av det hela.

-Aida-
0

#9 håller med ovan de är jätte individuellt, jag har växt upp med två stycken, den ena jätte skällig, livlig och framåt och den andra skällde inte alls, var lite blyg och va inte alls livlig.