Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1687 ggr
[Sthlmshundarna]
2

Laceys`s träningstråd

Här kommer jag lägga upp filmer på min och Laceys träning. Vi satsar på att kunna starta lydnad klass 1 om ett par månader. Tråden finns också på tävlingshundar men eftersom det är så dålig aktivitet flyttar jag den hit istället.  Jag kommer att försöka lägga upp någon film i veckan i alla fall.

Ni får jättegärna ge mig tips och kritik, jag är helt nybörjare inom tävlingslydnad även fast jag haft hundar i väldigt många år. Skulle också tycka det var kul om andra gjorde liknande trådar så får man kanske lite träningstips.

Lacey är född den 8 augusti 2014.

[Sthlmshundarna]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är första träningen med apportbocken. Målet var att hon bara skulle nudda den med nosen.

[Sthlmshundarna]
0

Här är 3dje träningen, målet var att hon skulle ta apportbocken i munnen

[Sthlmshundarna]
0

Är det någon mer som tränar på liknande sätt eller har ni någon annan teknik? :)

LuLeLo
1

Körde på samma sätt som du :). Ser fint ut!

Tass Josephine

fridarebecka
2

Kul att se! Jag hade tänkt lära min blandras att apportera lite men har inte vetat hur jag ska börja. Ditt sätt verkar ju funka super 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
[Sthlmshundarna]
0

#5, innan hon börjar bita belönade jag när hon bara lade tassen på :)

Idag tränade vi lite fritt följ. Hon lärde sig att gå på höger sida först så hon är inte så bra på att gå på vänster sida ännu…ibland hoppar hon upp på mig men vi tränar på det :)

[Sthlmshundarna]
0

Det här är ju inte riktigt tävlingslydnad men använder ett pussljud som inkallning, tror ni det är bäst att byta kommando när jag tävlar eller ska jag ha kvar samma?  Nu gjorde vi ingen ordentlig inkallning då hon ska sätta sig bredvid men i alla fall :P

[Sthlmshundarna]
0

Hunden höglöper i videon, men det går hyffsat ändå…är det fler som väljer att ha hunden lös vid löp och tränar eller tar ni en paus i det och tränar med koppel? Mitt fel också i videon att hon hoppa vid fritt följ, drog ner handen för långt och hon ville åt korvbiten….:p