Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 463 ggr
Sealle
0

Hund och universitet?

Jag fyller 18 i sommar och barndomslängtan efter en egen hund börjar krypa tillbaka. Nu är det iof inte aktuellt förrän tidigast om 2 år när jag flyttar hemifrån, men jag har läst att många här skaffade hund i åldrarna 17-21 och jag undrar: hur gjorde ni med er hund när ni gick på universitet? Visserligen varierar ju mängden plugg beroende på vad man läser till men alla ni som gick på universitet och hade hund samtidigt - gick det bra? Var det svårt att hitta tid till hunden? Kände ni att ni försummade hunden eller skolan/vännerna för att det inte fanns tid till båda? Är det bättre att vänta tills man gått ur universitetet innan man skaffar hund? Hunden i fråga kommer väl vara en genompräglad sällskapshund som inte behöver överdrivet med mental stimulering utan nöjer sig/mår bra av vanliga skogs/långpromenader och vardagslydnad :)

fridarebecka
0

Jag pluggar på universitet, iofs på distans men måste ändå sitta minst 6 timmar per dag för att hänga med.

Det gäller att prioritera vad man vill lägga tid på, min hund är mitt intresse så därför får han mycket tid. Kompisarna hinner jag också träffa men inte lika mycket som för några år sen då jag inte hade hund och pluggade på universitet. Brukar kombinera kompisar med promenader, tar ju långpromenader flera ggr i veckan och dom är alltid välkomna att följa :)
För just mig var det perfekt att skaffa hund när jag skulle plugga, och jag kommer även att skaffa en valp till under den här tiden eftersom jag är hemma mycket. Kommer dock få lägga ner en del av mina andra intressen när det är dags för valp också, men det kommer det vara värt :)

Har även blivit lite av ett planeringsfreak sen jag skaffade hund, jag tycker att det är för mycket att hålla i huvudet när man har skola, hund och andra fritidsaktiviteter att hålla reda på, + att jag även jobbar ibland.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
mullsi
0

Flyttade och skaffade hund som 17åring 17åring. Sambon var då19. Han jobbar deltid och jag pluggar. Funger bra eftersom vår hund är vårt intresse. :)