Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1944 ggr
Vaargen
0

32 kvm, 2 hundar?

Tja, jag bor i cirka 32 kvm, med min jack russell terrier och har funderat på att skaffa en mellanstor hund till. Alltså att jag har två hundar jag bor också med min sambo, så det skulle bli 2 hundar och min sambo som bodde på den ytan och jag såklart. Jag undrar om det finns några regler gällande hur stort det ska vara för att ha två hundar, jag tycker själv att det kanske är lite litet men vi vill verkligen ha två hundar och har tid för det tänker ju så snart som möjligt flytta större också(men kan ju ta ett tag pga många vill ha ställen att bo på)

Lon@
2

Nej, mig veterligen finns det inga sådana regler. Det är bara burar, rastgårdar med mera som har minimimått.
Själv är jag visserligen ensamstående men bor sedan drygt en månad tillbaka på knappt 18 kvadrat - med två labradorer och en cairnterrier 🙂.
Det går faktiskt väldigt bra, visserligen märks det mer nu att jag har tre hundar än när jag bodde i en ganska stor lägenhet, men eftersom de kommer väl överens så är det för det mesta inga problem.
Kruxet blir väl när ena tiken börjar löpa, då får hanen antagligen bo hos sin husse ett tag, i alla fall under höglöpet.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Vaargen
0

ok! :)