Robotdammsugare?
Undrar om någon här har robotdammsugare? Funkar det bra? Måste man anpassa möbleringen? Låter de mkt? Vilken modell rekommenderar du? fördelar/nackdelar? osv? Berätta!
Funderar lite på att ha en tuffa omkring hemma när vi inte är där….
"På natten är alla katter svarta"
Jag har ingen själv, men kom att tänka på ett videoklipp jag såg. En amerikansk (?) familj hade en sådan som städade åt dem när de inte var hemma.
En dag hade hunden bajsat på golvet. Say no more …. 😃
#1 😐🤮😮
/Surpan
#1 neeeeeeeeeee 😮 haha stackars
Vi har en Samsung Navibot. Skulle funka kanon om vi inte hade hund och katt. Pälsstråna lindar sig runt borstarna och måste rensas varje dag=mer jobb än att dammsuga. Låter en del, men går att köra på timer när man inte är hemma. Vi har inte ändrat på möbler och det gick bra.
#1 hahahaha härligt!
Mina föräldrars airedaleterrier brukar försöka attackera grannens robotgräsklippare. Misstänker att en robotdammsugare skulle vara kortlivade i hushållet.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Irobot har jag hört mycket gott om vad gäller robotdammsugare (Roomba) och husdjur - men dom kostar oxå…..🤐
#7 Fantastiskt övertygande reklamfilm! 👍 7000 kostar den senaste modellen där. Saftigt… 🥵
Jag har nyss köpt en - vovven är hyfsat skeptisk och gömmer sig i soffan och blänger på den när den kör. Den fungerar rätt bra faktiskt, men missar några tussar i hörnen ibland. Helt ok ändå. Det som jag blev förvånad över var hur mycket den lät! Men det gör ju inte sådär jättemycket om man schemalägger den så att den rejsar runt när man inte är hemma. Har en Neato som kostade runt 4k.
Hade en roomba förut, inte speciellt imponerad tyvärr.. vi var tvungna att möblera om men vi hade det också väldigt kaotiskt (sladdar å grejer överallt). Väldigt bra för sand och liknande men päls puttades mest omkring tyckte jag. Min farbror har en nyare variant som verkar effektivare och tystare men dock har han inga husdjur ^^
Myrtorpets Möss och Kaniner
Har en roomba, 780 tror jag det är. Den är toppen. Går över trösklar och mattor. Visst måste man rensa så det inte ligger massa saker på golvet men då kör den fint. Kan ställa in så den kör på speciella tider. Valde den modellen efter att ha läst en recension av en kvinna med 3 hundar som älskade sin ;) Hon hade förra modellen och hade haft den i 5+ år, skulle köpa den nyare tror jag. Jag har förvisso inte hund än men mamma köpte en likadan och hon har en Eurasierhane. Hon kör den nästan varje dag. Den surrar, men låter mycket mindre än en vanlig dammsugare! :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Har man husdjur så kostar det lite mer, jag skulle rådfråga med säljare om en. Jag har ingen men flera syskon har den som 7 nämner och dom pratar gott om dom.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade klippet, stackars kille 😃