Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2013 ggr
baloo4
0

Semestertips önskas :)

Önskar tips på trevligt område att  hyra stuga eller annat boende i sommar !

Ska passa barnfamilj med bad och fiskeglada barn inkl hund :))

[Forest]
1

Öland är mitt svar alla badstränder tillåter inte hundar. Men det finns ganska många som även hunden får bada om hunden gillar det. Finns fler matställen som man får ta med sig hunden och många butiker tycker det är okej att man tar med sig :)

luckysheltie
0

Rekomenderar också Öland. Min familj har vår husvagn uppställd på Böda gårdens camping, Böda sands granncamping. Mellan de två campingarna finns hundbad. Väldigt familjevänligt, jag har varit på Böda gårdens camping sedan jag var liten, de anordnar barnmöten på morgonen och lite olika aktiviteter på dagarna. Böda sand är ju större och har bland annat en badpark, frisör, egen mataffär o.s.v. Så då kan man ju välja om man vill bo på en lite mindre camping eller en större. Sedan självklart finns det ju fler campingar på Öland, men det är de jag har erfarenhet av.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Lon@
0

Samma här, Öland. Vi har hyrt stuga på Eriksöre camping flera gånger (vet dock inte hur det är med fiske), där finns hundbadplats och en hundrastgård med agilityhinder.
Rent allmänt tycker jag att Öland är väldigt hundvänligt, till exempel får man ta med sig hundar till djurparken (eller fick det i alla fall för några år sedan. Djurparken har även passning för hundar så man slipper lämna dem i bilen 🙂.
Och ett måste är Trollskogen på norra Öland!

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

[Forest]
0

Vi hyr ofta stuga av privatpersoner när vi åker till Öland, vi kollar så att husdjur är välkomna innan vi bokar stuga om planen är att dom ska följa med. Vi tycker det är ofta billigare att hyra större stuga via privatpersoner.