Rullskridskor?
Törs man åka rullskridskor (quadskates i mitt fall) med en liten hund på 9 kg? Jag tycker det verkar vara rolig motion både för matte och hund. Men är nervös för det där med bromsandet. Vill ju inte råka skada hunden. Finns det några för- och nackdelar med quads i förhållande till inlines? Spontant känns det löttare att reglera farten med quads eftersom man kan ploga. Tänker också att det inte går lika fort som med inlines efterson det är tyngre att åka.
Putt. :)
Lägger en tass här :)
Frågar bara, vilken ras har du? Det beror inte alltid på vikten då små hundar också kan ha många muskler och vara avlade till likn bruk :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Det kan knappast vara farligare än att cykla med hund - så länge man klarar av att åka själv utan att ramla🙂
Jag kan som tur var inte åka inlines, för min ena hund skulle säkerligen kuta och försöka nypa mig i vaderna om jag försökte😃
Jag har en mexikansk nakenhund, väldigt atletiskt byggd.
Det jag oroar mig för är väl om hon skulle få för sig att springa ut mitt framför mig. XD

Börja med att åka långsamt så hon vänjer sig och säg till henne om hon springer framför dig osv sen till slut kan ni åka i ett högt tempo