Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1991 ggr
Stempe123
0

Valp - ensam

Hur länge bör valpen vara hemma med oss i familjen innan det kommer besök och innan man träffar andra hundar, åker iväg till olika platser osv? :)

[krysopras]
1

Max en vecka. 

Dvs. Man kan åka till nya platser efter några dagar, kanske träffa nån annan hund efter någon el ett par veckor, ha någon/några gäster efter några dagar. Men kanske inte ha världens största jätteparty och kanske inte släpa iväg valpen till precis alla man känner eller låta den möta horder av andra hundar =)

Men ta ut den i skog och mark kan man göra efter 2 dagar t ex (räkna dock ej med ngn promenad, liksom. Det är mest utforskning som gäller). Det beror alltså lite på vad man har tänkt sig.

Stempe123
0

Okej va bra :) då är det inget jag behöver oroa mig för

Turast
1

Se till att den träffar vaccinerade, friska och snälla hundar.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Stempe123
0

Absolut :)

Lon@
1

Tycker att det beror lite på valpen. En trygg, nyfiken och framåt valp hade jag tagit med mer eller mindre från början (Skroffan fick åka med till stallet andra dagen hos mig) medan jag hade tagit det varligare med en mer osäker valp. Viktigt att man läser valpen - och att den får vila emellanåt!

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Stempe123
0

Tack :)

Rafflan
0

När valpen är trygg med er så kan man börja försiktigt, men ta inte saker valpen kan bli rädd för, tex stora hundar, buss, tåg, osv. Utan ta enklare saker :)

russin
0

Allt beror på valpen och hur man själv hanterar det. Min senaste hund hämtade jag dagen före julafton och på julafton hade jag hela släkten på julmiddag här. inga problem och valpen sov runt i olika knän 🙂

CissiD
1

När vår valp va liten tog vi inte hem någon första veckan däremot gick vi iväg och hittade på saker. Men han fick inte hälsa på hundar vi inte kände väl innan han fick 12 veckors vaccinationen. Däremot hälsade han på massor av människor under första tiden när vi var ute och han visade att han ville hälsa.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[krysopras]
0

Jag glömde det, innan han har fått 13-veckors vaccinationen ska han inte träffa  hundar som man inte vet är vaccinerade. Andra som har sagt det nu men jag vill understryka det för säkerhets skull =)

Stempe123
0

:))