Semlan och nya kalven

Häftigt med svart vit mamma som får en brun vit kalv. Vad var pappan för färg?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Han är brun/vit.

Åh så bedårande, kalvar är så mysiga:)

gud så gulligt!

Mamma Mu och kalvis hälsar och tackar.
kalvar som är så goa o söta

söta (:

Fina bilder är de mjölk eller köttdjur ?
mvh/bjorsa

Det är köttdjur. De gå ute hela sommaren och diar sina mammor.

#10 kossor är trevliga djur och att höra dom råma ger sommarkänsla fast de tar väl ett tag innan dom kommer ut de måste ju bli grönt först .
Här kommer lite kossor från i höstas de finns ganska mkt köttdjur här i trakterna å dom är ju så nyfikna :-) (är beg då dom finns på foto i fokus)
mvh/bjorsa

Här är våra från hösten-05. ja det tar nog ett tag i åt innan de får gå ut. I dag har det snöat nästan hela dagen. Det blir väl inte grönt förän till midsommar.

Men här var de sol idag riktigt vårväder så nu får våren se till att komma men risken finns ju att de e 7 + på midsommar å regn ingen ovanlighet sicke land vi lever i :-)
mvh/bjorsa

Ja fy sjutton. Jag har drömt om värmen länge nu. Önskar ibland att jag bodde i ett land med varmare klimat.

Mamma Mu.. haha älskar dom böckerna 

Vilken sötnos, gillar kossor =)

Kalvar är söta men KOR, dom är livsfarliga ! Jag är livrädd för kor…dom ser så snälla och beskedliga ut med sina stora mörka blanka ögon men när man inget anar så kommer hornen fram (bokstavligen) *huga*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Åhhh! Kor och deras söta små kalvar ger verkligen ett intryck av sommar! Åhhh, vad jag längtar till sommaren! Vintern var alldeles för lång!

CBA, vi har fjäskat mycket med våra kossor, de har fått mycket bröd det älskar de. Tar man med sig en brödlimpa ut i hagen går de med som snälla och lydiga hundar. ;)