Lycka i snön!
Förra helgen åkte jag skidor uppe i Riksgränsen och i Narvik. En inte helt ovanlig syn däruppe var offpist-skidåkare som hade hundar med sig i full fart ned för de branta sluttningarna i den djupa snön. Jag törs lova att hundarna hade minst lika roligt som sitt sällskap… :)
Vi lärde också känna helikopter-hunden Wanja som spenderade många timmar i solen på trappan till det hus där vi bodde. Jag bifogar ett fotografi på Wanja och passar på att fråga er här på Hundar iFokus om ni vet vad är Wanja är för ras?
Mvh // Staffan
ps. Den som vill läsa om skidhelgen hittar en artikel på Resor iFokus.

Jag tycker att Wanja ser ut som en fågelhund t ex. Vorsteh eller Mynsterländer. Vet inte hur man gör ett tyskt U med två prickar över.

Jag måste säga att det där inte var den lättaste bilden att ge. hihi
Men jag skulle nog chansa på en Vorsteh, fast samtidigt tycker jag nosen är lite för kraftig för att vara en renrasig sådan.
Så det står därför mellan vorsteh eller en Hygenstövare. hehe
Säkert är man helt ute och cyklar nu. Men, men man måste ju våga chansa lite också.
Ps. Kerstin, du gör ett u med prickar över genom att trycka på knappen bredvid Å;t, den med de två prickarna på och sedan direkt efteråt trycker du på u;t. Då blir det så här: ü
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack för era gissningar! Jag ska se om vi lyckades ta något annat kort också som det kanske är lättare att gissa på.
// staffan

û kolla det gick. Har bara kollat översta raden visste knappt att den knappen fanns.

Ja tack kan du göra det staffan, helst ett från sidan. stående eller så. hihi
Var vi helt ute och cyklade med andra ord? ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Blandning mellan Vorsteh och Border collie säger jag då, fast ser ut att vara en fågelhund av något slag, men aja. Ser ut att vara trevligt på trappen i solen ialf! :)
// Mickis