Mellanvägg till bil?
Jag har redan ett "lastgaller" så att hundarna inte kan ta dig fram, men skulle även vilja ha en mellanvägg så hundarna får varsin halva i bakluckan. Tips vart man kan köpa mellanvägg enbart alt nytt lastgaller + mellanvägg?
Vill ej ha burar för det händer ganska ofta att vi har mycket/stora grejer som ska in i bilen och då är det bara att lägga ner lastgallret och fälla ner baksätena så har vi hur mycket plats som helst, burar skulle bara vara i vägen. Självklart ska då även mellanväggen gå att ta ner ;)
Om det hjälper nåt har jag en Audi A4 :)
Ingen som har några tips? :/
Jeppe.com har bra lastgaller och mellanväggar (tror väggen går på runt 400:-). Vi har det till våran Audi A4, men vi fixade väggen själva efter måttanvisningarna vi fick från Jeppe.
Hur mycket har du tänkt det ska kosta? Vi var inne på skaffa mellanvägg+ grind då det redan är galler i bilen men slutpriset vart inte mycket billigare än en dubbelbur. Skulle tipsa om det 2 tipsar om annars 😃
#3 saken är den att jag inte kan ha bur i bilen av praktiska skäl, annars vore det lätt att köpa 2 burar bara ;)
4 förstår :) Hoppas du hittar som passar
Varför skulle du inte kunna ha burar? Om du kan ta ur en massa galler och mellanväg är de väl inget svårt med bur? De är ju bara att lyfta ut. Vi har en fast dubbelbur som vi lyfter in i bilen varje gång hundar ska med, och när den använts färdigt då tas den ur. Fast dubbelbur till Volvo V70, och denna buren är inte lätt att lyfta. den lyfts in och ur samma dag om vi bara ska till Veterinären. Eller är de jag som inte förstår hur du menar? :-)
#6 bor i lgh på 3:dje våningen, så känns inte rimligt att lyfta en dubbelbur själv (inte alltid sambon är hemma och kan hjälpa) och bära den upp 3 trappor, köra bilen kanske 2 timmar och sen lyfta in den igen. Kör hundarna i bilen minst 6-7 ggr/vecka, normalt oftare än så då dem är med både på jobbet + oftast i stallet :)
Behöver hela lastutrymmet i bilen ca 1-2 ggr/vecka :)
galler och mellanvägg behöver inte tas ut dem kan jag bara ta ner och lägga i botten och sen lasta på dem och sen bara sätta upp dem igen :)
Ja okej men då är jag med! Vi gjorde egen mellanvägg till vår bur när en hund vi passa bet sönder den totalt. Vi har alltid trä så att det ska vara lättare att byta ut när de blir slitna.