Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3361 ggr
[Stockholmsbruden]
1

Hemmagjorda grimmor?

Visa era hemmagjorda nosgrimmor här, tycker halti's grimmor är lite småfula, roligare att göra egna, visa upp era här!

Turast
12

Hm.. asså… en grimma till en hund är ju ett träningsredskap. Som man använder vis träning. Därför är det nog rätt viktigt att de är ergonomiska för hunden och att göra egna är nog lite riskabelt då de kan riskera att bli "farligare" än vad de redan är. Menar alltså att de kan råka göra mer skada om man gör fel. Varför har du grimma på din hund? Att heltid ser "tråkiga" ut och att man vill ha nån "roligare" låter inte speciellt seriöst :/

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

taylor__lambert
0

om du vill ha en snyggare så kan man ju bleka den och färga om tror jag… funkade med min svarta keps iaf, men annars ska man inte göra egna nosgrimmor/halti till sin hund, kan ju bli väldigt fel.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sugar Mist
0

#1 Preach it gurl

-

[Stockholmsbruden]
1

#1 Jag kommer inte skada min hund, om det är det du hör genom " har ni några hemmagjorda hundgrimmor, snygga " lilla vännen hah:')

Turast
10

"Lilla vännen" ser jag som extremt nedlåtande så skulle uppskatta om du inte kallade mig det. Att man vill ha ett "roligt " och snyggt tränigsredskap som man förhoppningsvis endast behöver använda sig av i en kort period medan man "åtgärdar" problemet man har med sin hund ser jag som onödigt och oseriöst. Varför dessutom riskera att råka göra en grimma som är fel ergonomisk och råka skada hunden?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

GotTreats?
2

Man kan ju köpa en färdig grimma och sedan ''pimpa''  den. 🙂

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar

Levijo
7

Finns det något bättre än folk som använder härskartekniker när man bara säger som det är? 😃

[Sthlmshundarna]
0

Om du redan använder en halti kan du göra den fin genom att färga den kanske? Så blir den roligare och du slipper göra en egen som kanske inte passar :)

[Juel70]
0

Jag försökte göra en nosgrimma själv, men den blev inte så bra som jag hade tänkt. Köpte en istället.  Men jag skulle helst vilja ha en annan färg på den. Min hund är vit och skulle inte vilja att den syns så mycket.

Jag har råkat på massor av massor som tror att nosgrimman är en munkorg, så jag får förklara hela tiden att det är inte det, lite jobbigt, så helst skulle jag vilja ha en beige, eller vit, men då får man nog tvätta den ofta.

Det går inte att bleka min svarta eftersom det är nylon.

taylor__lambert
0

#9 du kan inte sy dit eget tunt tyg då runt om på alla remmar? Alla har förvisso inte sy maskin men man kan ju göra för hand också :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Juel70]
0

#10 Ja, skulle kunna gå med nåt tunt tyg :)