Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 708 ggr
Malin-A
0

en fråga!

igår var jag ute o cyklade me Lusse, innan har det inte gått för han har blivit alldeles tossig så fort jag sätter mig på cykeln, men igår hade vi gått en bra bit innan jag testade att cykla, o då hade han gått av sig den värsta energin, så det gick kanon, eftersom d va första gången så cyklade jag bara med honom 3-400 meter, nu till frågan, kan jag cykla med honom en sväng idag också eller ska jag vänta nån dag?

TinaH
0

Brukar du stretcha honom efter varje cykel tur?
Jag tycker du kan ta en liten runda på 3-500 meter idag med, det är ju inte några jätte streckor, och han är ju ingen liten hund. =)

Lycka till!! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

lena1
0

malin, cykla på du ta längre sträckor för varje dag,att stretcha är bra, men jag brukar se till att snodden är avrastad ordentligt innan jag cyklar med honom, och på det viset värmt upp sig….lycka till

Malin-A
0

ok tack.. jo jag går med honom en bit så han får nosa mycke, kissa o bajsa o så.. o så cyklar vi efter d, men då kan jag ta med mig cykeln nu när vi ska ut på promenaden nu då.. =)

Karmatarerskanise
0

Finns det inte en risk att man stretchar hunden fel? Jag har fått för mig att man inte ska göra det om man verkligen inte vet vad man gör?

AnneN
0

Huvudsaken är att man värmerupp hunden och sedan låter den varvaner ordentligt efter cykelturen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

gör det du malin, jag cyklar rätt mycket med snodd just nu, han älskar det :-).

Malin-A
0

jo stretchning vet jag hur man gör så d e ingen fara, men jag gör som lena tycker, först värmer upp riktigt o sen får han sluta springa en bit innan vi e hemma o så går vi hem i lugn takt..

TinaH
0

japp, det är helst rätt att mjuka upp honom med en promenad i 20 min innan cykeln,. =)

så är det ju för hästar med. =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Tänk på hans trampdynor bara. För mycket asfalt sliter bra.