Dra ut en tand
Varför frågade du inte på plats när du var där 🙂
Det kan skilja oerhört mellan olika ställen vad gäller priser.

De ska komma med prisförslag i början på nästa vecka. Men tänkte kolla om det är någon här som kan berätta vad de fått betala, så man vet vad man har att vänta sig
Ah okej - synd dom inte kunde ge besked direkt. Det kan nog gå på allt från 1500 till 4000 kr beroende på ställe, storlek på hund mm.

Okej! ja lite synd, men veterinären skulle prata med någon innan har kunde säga något, hon var tydligen ledig till nästa vecka så. Men ja, hoppas man inte får en chock när som säger kostnaden sen!
Jag fick prisförslag på 7000kr för att dra ut en sne kindtand på min shih-tzu för drygt ett år sedan (I förebyggande syfte….) Eftersom shit-tzu har kassa tänder täcker inte försäkringen den kostnaden.
Veterinären drog ut två tänder på vår Border Collie i mars förra året. Det kostade 7000:- lite drygt.

Usch då, kommer bli dyrt för en student! Men vad ska man göra? Bara att punga ut!
beror på vilken tand om de är en liten framtand är de billigare än om de är en huggtand. Fick betala 3500 efter försäkringen+medicin, beror ju på vilken självrisk du har också.
Ska dra ut en tand på vovven som hon slog sönder på isen häromdagen, går på cirka 2000kr här, är också student så men det är bara och punga ut det, Hunden går först :)

Har försäkring och allt men tyvärr så täcker det inte något med tänderna då de anser att man kan motverka det genom god tandhygien. Hade han skadat tanden på något vis hade försäkringen täckt men nu får jag betala allt själv. :/
Jag vill absolut inte kapa din tråd men jag funderar själv på en fråga and tandutdragning, hoppas det är ok TS. När vet man att dom ska dras ut, alltså när vet man att dom inte kommer trilla ut av sig själv?
#11 Syftar du på unghund som ska tappa sina mjölktänder eller på en vuxen hund som fått skada eller liknande?
#12 Unghund som ska tappa sina mjölktänder :)
#13 Jag skulle då säga att om tanden är skadad eller om den inte trillar ur trots att en ny tand försöker ta sig fram, då skulle jag dra ut mjölktanden. Ibland har de dock inga tänder under en eller flera mjölktänder och så skulle jag låta den/de sitta kvar den/de inte orsakar något besvär.
#14 okej tack för tipsen!:)

Sådär! Igår blev min älskade Olle opererad, han fick dra ut två tänder istället för en och hela summan slutade på härliga 12300. Snopet men har det på avbetalning som tur är.
Han mår iaf bra, såklart har han ont men har går på smärtstillande. MEN jag tycker han ser så himla stel ut, kan det bli så efter narkos eller är det för att han fortfarande känner av medicineringen? eller kanske för att han har ont?
Är det någon som har en teori om varför han ser så stel ut, speciellt i frambenen?