Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 1634 ggr
dundeer
0

Idétorka (trix)

Står helt still i huvudet, har en liten aktiv Russkiy toy tik, för tillfället dräktig som vill jobba med huvudet men matte är tom på nya grejjer..
Hon kan:
Alla vanliga sitt, ligg, stå, stanna osv. 
Give me five
vacker tass
Nos target
Tass target
Torka tassarna
Backa (stående och liggande)
Buga

Ge mig tips på ganska lugna trix som inte kräver allt för mycket ! :D

BlackandBlue
0

ringa på ringklocka? ( sådan typisk restarung som man lägger handen på)

stänga köksluckor. 

skall

ståendes lyfta någon tass

putta en boll in i ett mål

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

VildaVittra
0

Apportera/hitta fjärrkontrollen/mobilen/nycklarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Frida B
0

Blåsa bubblor i en skål, krypa, slalom mellan benen, hoppa in i en låda (den kan man utveckla till många olika trix exempelvis att hoppa in i en resväska på kommandot "gillar du mig?" eller någonting… Lite roligt haha!) Finns mycket! Tips kan du även få på youtube :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
0

Snurr/spinn
backa
slalom mellan benen
say the prayers
stadga i stanna (ibland är det svårare att stanna och göra ingenting än det är att aktivt göra saker)
hinderbana (gå slalom mellan petflaskor och krypa under en stol för att sedan lägga sig på en bädd eller liknande. 
aktiveringspussel/leksaker. 
Nosarbete.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

dundeer
0

Slalom och hinderbana "kan" hon då hon är tävlad i agility, även bädd, aktiveringsplattor och nosarbete är hon expert på ; )

Men tack, ska ta till mig några tips! :D

Flubben
0

Slicka sig runt munnen (tränar på det just nu med kommandot "katt") Skaka på huvudet Gnälla på kommando ( tänker om du saknar schäfergnisslet;) ) Rulla in sig i en filt Hålla saker i munnen (nycklar, godis, leksaker mm)

dundeer
1

Att jag inte kommit å tänka på slickandet! De ska definitivt bli av :D 
Gnälla an hon redan… tro mig… >.< 
Saker i munnen är hon inteintresserad av… inget föremålsintresse alls, speciellt inte nu när hon är dräktig…

Cahira
0

Nosarbete kan man alltid göra svårare och svårare. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

dundeer
0

#8 ja absolut, vi jobbar med de dagligen. Jag syftade mer på Nya grejer med inlägget :D

RosaMoln
0

Godnatt/Pang död Snurra runt Kommer inte på fler, haha! Men du har ju fått en hel drös med roliga tips innan med :D